@article { author = {Bahrami, Shahab and Amiri, Sahar}, title = {The Effect of Experiential Marketing on Impulsive Buying Tendency and Word of Mouth Marketing with the Mediating Role of Satisfaction and Emotional Response in Sporting Goods Customers}, journal = {Sport Physiology & Management Investigations}, volume = {12}, number = {3}, pages = {165-174}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {1735.5354}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {  The aim of this study was to examine the effect of experiential marketing on impulsive buying tendency word of mouth with the mediating role of satisfaction and emotional response of sporting goods customers. The statistical population consisted of customers of sporting goods stores in Kermanshah city. Due to the lack of official statistics, the population was considered as unlimited and 384 questionnaires were collected using Cochran formula for sample size calculation. The research method was descriptive-correlation and applied in terms of objectives. Experiential marketing questionnaire (Schmitt, 1999), impulsive buying and word of mouth marketing questionnaire (Flynn et al. 2000) and the researcher-made questionnaire of satisfaction and emotional response were used. The data were analyzed by SPSS and AMOS. The content and construct validity of the questionnaire was confirmed and the general stability of the questionnaires was calculated as 0.89. The results showed the positive effect of the experiential marketing components on impulsive buying and word of mouth marketing with regard to the mediating role of satisfaction and emotional response in customers. Sporting goods marketers can use experiential marketing to obtain customer satisfaction, encourage them to buy and turn the customers their advertisers.}, keywords = {Experiential Marketing,impulse buying tendency,satisfaction and the emotional response,Word of Mouth Marketing}, title_fa = {تأثیر بازاریابی تجربی بر تمایل خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان با نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتریان کالاهای ورزشی}, abstract_fa = {  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی تجربی بر تمایل خرید آنی و بازاریابی دهان ‌به ‌دهان با نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتریان کالاهای ورزشی بود. جامعۀ آماری پژوهش مشتریان فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر کرمانشاه بودند. به‌علت نبود آمار رسمی، جامعه به‌صورت نامحدود درنظر گرفته شده و با استفاده از فرمول تعیین حجم جامعۀ نامشخص کوکران 384 پرسشنامه جمع‌آوری شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. از پرسشنامه‌های بازاریابی تجربی (اشمیت، 1999)، خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان (فلاین و همکاران،2000) و پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ رضایت و پاسخ عاطفی استفاده شد. داده‌ها با نرم‌افزار AMOS و SPSS تجزیه‌وتحلیل شد. روایی محتوا و سازۀ پرسشنامه تأیید شد و پایایی کلی پرسشنامه‌ها 89/0 به‌دست آمد. نتایج نشان‌دهندۀ تأثیر مثبت مؤلفه‌های بازاریابی تجربی بر خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان با توجه به نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتری است. بر این اساس بازاریابان شرکت‌های کالای ورزشی می‌توانند از بازاریابی تجربی رضایت مشتری را به‌دست آورند، او را به خرید تشویق کرده و مشتری را مبلغ شرکت خود کنند.}, keywords_fa = {بازاریابی تجربی,بازاریابی دهان ‌به‌دهان,رضایت و پاسخ عاطفی,قصد خرید آنی}, url = {https://www.sportrc.ir/article_122531.html}, eprint = {https://www.sportrc.ir/article_122531_4f4eff4767119ec95f52e8a45a5c2891.pdf} }