%0 Journal Article %T پیش بینی رفتار مشتریان کلوپهای ورزشهای دریایی %J پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش %I جهاد دانشگاهی %Z 1735.5354 %A رجبی, حسین %A طریقی, رسول %A میزانی, مهران %D 2017 %\ 10/23/2017 %V 9 %N 3 %P 87-99 %! پیش بینی رفتار مشتریان کلوپهای ورزشهای دریایی %K بازاریابی ورزشی %K جزیره کیش %K رضایتمندی %K کیفیت خدمات %K وفاداری %R %X با توجه به این که جزیره کیش به عنوان مهم‌ترین محل جهت انجام ورزش‌های دریایی می باشد لذا هدف از انجام پژوهش حاضر، پیش‌بینی رفتار مشتریان کلوپ‌های ورزش‌های دریایی جزیره کیش بود. بدین منظور پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته طراحی گردید. روایی این پرسش‌نامه توسط 8 تن از متخصصان و استادان دانشگاه تأیید و پایایی آن نیز طی یک مطالعه مقدماتی در میان 30 نفر از جامعه تحقیق با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به دست آمد. جامعه‌ی آماری شامل مشتریان کلیه کلوپ‌های ورزش‌های دریایی جزیره کیش بود (تعداد دقیق جامعه آماری مشخص نبود). تعداد 395 پرسش‌نامه میان مشتریان توزیع شد که از این بین 350 پرسش‌نامه تکمیل و عودت داده شد. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت شناختی پاسخ‌دهندگان و در بخش آمار استنباطی از آزمون‌های ضریب هم‌بستگی پیرسون، اسپیرمن و آزمون‌های رگرسیون چدگانه و تحلیل واریانس استفاده شد. بدین منظور از نرم افزارهای MS-Excel ، SPSS ver 18 بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که مؤلفه‌های مختلف کیفیت خدمات شامل موارد کیفی ملموس، اعتماد، پاسخ‌گویی، اطمینان و هم‌دلی بودند که به غیر از مؤلفۀ اعتماد (363/0=P)، بقیه مولفه‌ها به عنوان مؤلفه‌های پیش‌بین وفاداری مشتریان شناخته شدند. به عبارتی دیگر همه‌ی مولفه‌های کیفیت خدمات، به غیر از مولفه اعتماد بر وفاداری مشتریان کلوپ‌های ورزش‌های دریایی جزیره کیش اثرگذار بودند. %U https://www.sportrc.ir/article_57297_23d0e8ddcf8854502c3acccb1eef9163.pdf