%0 Journal Article %T تعیین سهم نسبی عملکرد کارکنان از بازاریابی داخلی (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی) %J پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش %I جهاد دانشگاهی %Z 1735.5354 %A ایزدی, محمود %A بنسبردی, علی %A معین فرد, محمدرضا %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 10 %N 4 %P 77-87 %! تعیین سهم نسبی عملکرد کارکنان از بازاریابی داخلی (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی) %K امنیت شغلی %K بازاریابی داخلی %K تسهیم اطلاعات %K توانمندسازی %K عملکرد کارکنان %R %X هدف از انجام تحقیق حاضر تعیین سهم نسبی عملکرد کارکنان از بازاریابی داخلی بود. این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی بود. روش نمونه گیری در انتخاب ادارات از نوع هدفمند بوده و در انتخاب کارکنان از نوع کل شمار بود و در مجموع تعداد 120 پرسشنامه جمع آوری شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پاترسون (1990) و پرسشنامه بازاریابی داخلی بانسال (2001) بود. روایی پرسشنامه‌ها پس از ترجمه و بومی سازی به تأیید ده تن از اساتید متخصص در حوزه مدیریت ورزشی رسید. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون (97/0) و برای پرسشنامه بازاریابی داخلی بانسال (94/0) بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) مورد سنجش قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معنیداری بین بازاریابی داخلی با عملکرد کارکنان در این ادارات وجود دارد (01/0, p<74/0r=). همچنین نتایج آزمون رگرسیون چندگانه نشان داد که از بین مولفه‌های بازاریابی داخلی، امنیت شغلی، تسهیم اطلاعات و توانمندسازی کارکنان پیش بینهای معنی داری برای عملکرد شغلی کارکنان بودند. با توجه به نتایج پژوهش، در مجموع بازاریابی داخلی میتواند نقش پررنگی در ارتقاء و بهبود عملکرد کارکنان داشته باشد. %U https://www.sportrc.ir/article_82666_3335f75222945489f9481a98ba73b595.pdf