%0 Journal Article %T ادراک کیفیت خدمات، رضایت‌مندی و تمایل به بازگشت گردشگران حاضر در یک رویداد ورزشی %J پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش %I جهاد دانشگاهی %Z 1735.5354 %A شوشی نسب, پروین %A فسنقری, جواد %A ایزدی, محمود %A بنسبردی, علی %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 11 %N 2 %P 145-157 %! ادراک کیفیت خدمات، رضایت‌مندی و تمایل به بازگشت گردشگران حاضر در یک رویداد ورزشی %K تمایل به بازگشت %K رضایت‌مندی %K رویداد ورزشی %K کیفیت خدمات %K گردشگر ورزشی %R %X   هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان رضایت‌مندی و ادراک کیفیت خدمات و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی حاضر در یک رویداد ورزشی بود. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت و نمونة آماری آن 350 نفر از گردشگرانی بودند که در رقابت‌های کشوری کشتی با چوخه در شهرستان اسفراین حضور داشتند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامۀ شانک 2006 و به‌منظور تعیین روایی سازۀ پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و همچنین به‌منظور تعیین پایایی بخش‌های پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع داده‌ها، از ضریب همبستگی پیرسون، به‌منظور تعیین ارتباط بین متغیرها، و از مدلسازی معادلات ساختاری به‌منظور ارائۀ مدل تحقیق و تبیین ارتباط بین متغیر مستقل و وابسته با نرم‌افزار لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که کیفیت مسابقات، کیفیت دسترسی و کیفیت مکان برگزاری مسابقات به‌ترتیب اولویت، بیشترین تأثیر را بر رضایت‌مندی و تمایل به بازگشت گردشگران رویداد ورزشی داشته است. ارائۀ مدل کیفیت خدمات گردشگری ورزشی می‌تواند راهنمایی برای مدیرانی باشد که تمایل دارند از رویدادهای گردشگری ورزشی بیشترین بهره‌ را ببرند. %U https://www.sportrc.ir/article_98936_0d39daef0311a1f8082405a1de649f01.pdf