هدف از این پژوهش ارائۀ مدلی از رابطۀ مدیریت دانش و توانمند سازی با یادگیری سازمانی در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود.این پژوهش از نظر نوع کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر شیوۀ جمعآوری اطلاعات میدانی بوده است. یافتههای مورد نیاز از طریق بهرهگیری از سه نوع پرسشنامه بهدست آمد؛ پرسشنامۀ مدیریت دانش که توسط محقق تدوین شده است و پرسشنامۀ توانمندسازی اسپریتزر و پرسشنامۀ یادگیری سازمانی نیفه، که روایی پرسشنامهها توسط جمعی از صاحبنظران دانشگاهی و از طریق تکنیک تحلیل عاملی تأیید شد و پس از تعیین پایایی در اختیار جامعۀ آماری قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت دانش دارای ضریب اثر 56/0 بر یادگیری سازمانی و ضریب اثر 51/0 بر توانمندسازی است. همچنین ضریب اثر توانمندسازی بر یادگیری سازمانی 63/0 بهدست آمد. مدل ارائهشده در این پژوهش تأثیر مدیریت دانش از طریق توانمندسازی را بر یادگیری سازمانی تأیید کرد