هدف از این پژوهش مقایسه کیفیت خدمات باشگاههای ورزشی خصوصی و دولتی با استفاده از مدل SERVQUAL میباشد. جامعه آماری، کلیهمشتریان باشگاههای ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار بودند که حداقل شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند و تعداد نمونه آماری 196 نفر از مشتریان بودند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامهای دو بخشی شامل پرسشنامه ویژگیهای جمعیت شناختی و پرسشنامه کیفیت خدمات ییچین لیو(2008) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، t مستقل و آزمون تحلیل عاملی تأییدی در بخش آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین کیفیت خدمات و تمامی ابعاد پنجگانه سروکوال کیفیت خدمات شامل موارد کیفی ملموس، اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی در باشگاههای خصوصی و دولتی تفاوت معنیداری وجود دارد، بطوریکه این عوامل در باشگاههای خصوصی بیشتر از باشگاههای دولتی بود. نتایج تحلیل عاملی نشان داد اطمینان با بار عاملی (92/0) بیشترین اهمیت و اعتبار با بار عاملی (89/0) کمترین اهمیت را در اولویتهای ابعاد سروکوال هر دو نوع باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی داشتند.