TY - JOUR ID - 115109 TI - بررسی تأثیر شرایط مسابقه‌ای بر تبلیغات محیطی در لیگ برتر فوتبال JO - پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش JA - SPMI LA - fa SN - 1735.5354 AU - حسینی, سید عماد AU - برومند, محمدرضا AU - براتی پور, علی AD - استادیار گروه مدیریت ورزشی و رسانه، دانشکدة تندرستی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی در ورزش، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 2 SP - 37 EP - 47 KW - بازاریابی ورزشی KW - تبلیغات در ورزش KW - تبلیغات محیطی KW - ‌ شرایط مسابقه‌ای KW - لیگ برتر فوتبال DO - N2 -   از میان ورزش‌ها فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان، از حالت ورزش ساده به تجارت مبدل شده و توجه شرکت‌ها و سازمان‌ها را برای تبلیغ به خود جلب کرده است. با توجه به اهمیت این موضوع پژوهش حاضر به بررسی تأثیر اهمیت دیدار، شدت هواداری و هیجان دیدار بر تبلیغات محیطی و همچنین بررسی اولویت‌های توجه افراد به انواع تبلیغات در لیگ برتر فوتبال پرداخت. پـژوهش حاضـر از نظـر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش، تمامی تماشاگران مسابقات لیگ برتر فوتبال بودند که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به‌صورت تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات لازم از طریق پرسشنامة محقق‌ساخته‌ای که به تأیید 7 تن از استادان مدیریت ورزشی رسیده بود و روایی سازة آن با تحلیل عاملی مرتبة اول و پایایی آن براساس آلفای کرونباخ برای متغیر انواع تبلیغات 71/0، و برای شرایط مسابقه‌ای 86/0 به‌دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و استنباطی و برازش مدل تحقیق با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS(20) و Lisrel8/8 از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و آزمون‌های مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. براساس نتایج تحقیق تماشاگران به تبلیغات تلویزیونی، بیشترین و به تبلیغات محیطی کمترین توجه را داشتند. همچنین هیجان دیدار، اهمیت دیدار و شدت هواداری به‌ترتیب بر تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال تأثیر مثبت و مستقیم داشتند. UR - https://www.sportrc.ir/article_115109.html L1 - https://www.sportrc.ir/article_115109_642624bdd7c0a5ad80295a4266985834.pdf ER -