TY - JOUR ID - 147852 TI - شناسایی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی از طریق رسانه‌ها با چارچوب تبلیغاتی AIDAR JO - پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش JA - SPMI LA - fa SN - 1735.5354 AU - اسدی, زهرا AU - قاسمی, حمید AU - صابونچی, رضا AD - گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد AD - گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور AD - گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 13 IS - 4 SP - 39 EP - 54 KW - توسعه KW - گردشگری ورزشی KW - AIDAR KW - رسانه‌های جمعی DO - N2 - پژوهش حاضر باهدف شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی از طریق رسانه‌ها با چارچوب تبلیغاتی AIDAR بود. در اجرای پژوهش از روش پژوهش ترکیبی (کیفی و کمی) با رویکرد اکتشافی متوالی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی صاحب‌نظران عرصه گردشگری ورزشی و رسانه و در بخش کمی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی بودند. روش نمونه گیری بخش کیفی غیرتصادفی هدفمند با تعداد 15 نفر و تا رسیدن به مرحله اشباع نظری بود. در بخش کمی تعداد 384 نفر بر اساس جدول مورگان به صورت تصادفی خوشه‌ای مورد پیمایش قرار گرفتند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در بخش کیفی سؤالات نیمه‌ساختاریافته بر اساس مؤلفه‌های الگوی آیدار و در بخش کمی از پرسشنامه حاصل از بخش کیفی پس از تأیید روایی و پایایی(آلفای کرونباخ 89/0) بود. نتایج حاصل از تحلیل عامل اکتشافی نشان داد که پرسشنامه تأثیر رسانه ها بر توسعه گردشگری ورزشی با چارچوب تبلیغاتی AIDAR با 5 مولفه نقش آگاهی دهنده، نقش علاقه مند کننده، نقش اشتیاق آور (تحریک کننده)، نقش اقدام کننده (اقدام به خرید) و نقش نگهدارنده با 41 گویه از روایی مناسب برای جمع‌آوری داده‌های معتبر در این حوزه برخوردار است. نتایج نشان داد که از 41 گویه، تعداد 8 گویه در عامل «نقش های آگاهی دهنده»، تعداد 7 گویه در عامل «نقش های علاقه مند کننده»، تعداد 10 گویه در عامل «نقش های نگهدارنده»، تعداد 7 گویه در عامل «نقش های اقدام کننده (اقدام به خرید)» و تعداد 9 گویه در عامل «نقش های اشتیاق آور (تحریک کننده)» قرار گرفتند. UR - https://www.sportrc.ir/article_147852.html L1 - https://www.sportrc.ir/article_147852_ec50a2b6410edddbb997648cc8c79140.pdf ER -