TY - JOUR ID - 66457 TI - مقایسه کیفیت خدمات باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی با استفاده از مدل SERVQUAL JO - پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش JA - SPMI LA - fa SN - 1735.5354 AU - فسنقری, الهام AU - گودرزی, محمود AU - سجادی, سیدنصرالله AU - دهقان قهفرخی, امین AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران AD - استاد دانشگاه تهران AD - دانشیار دانشگاه تهران AD - دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 2 SP - 9 EP - 22 KW - کیفیت خدمات KW - باشگاه ورزشی خصوصی KW - باشگاه ورزشی دولتی KW - ابعاد سروکوال KW - مشتری DO - N2 - هدف از این پژوهش مقایسه کیفیت خدمات باشگاه­های ورزشی خصوصی و دولتی با استفاده از مدل SERVQUAL می­باشد. جامعه آماری، کلیهمشتریان باشگاه­های ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار بودند که حداقل شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند و تعداد نمونه آماری 196 نفر از مشتریان بودند. برای جمع آوری داده­ها از پرسشنامه­ای دو بخشی شامل پرسشنامه ویژگی­های جمعیت شناختی و پرسشنامه کیفیت خدمات یی­چین لیو(2008) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل ویژگی­های جمعیت شناختی از آمار توصیفی و از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، t مستقل و آزمون تحلیل عاملی تأییدی در بخش آمار استنباطی استفاده گردید.  نتایج پژوهش نشان داد بین کیفیت خدمات و تمامی ابعاد پنجگانه سروکوال کیفیت خدمات شامل موارد کیفی ملموس، اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی در باشگاه­های خصوصی و دولتی تفاوت معنی­داری وجود دارد، بطوریکه این عوامل در باشگاه­های خصوصی بیشتر از باشگاه­های دولتی بود. نتایج تحلیل عاملی نشان داد اطمینان با بار عاملی (92/0) بیشترین اهمیت و اعتبار با بار عاملی (89/0) کمترین اهمیت را در اولویت­های ابعاد سروکوال هر دو نوع باشگاه­ ورزشی خصوصی و دولتی داشتند.   UR - https://www.sportrc.ir/article_66457.html L1 - https://www.sportrc.ir/article_66457_053d7c0c739dc1ec1d71b245a5a31ff4.pdf ER -