TY - JOUR ID - 67004 TI - حمایت مالی از لیگ برترفوتبال ایران از دیدگاه شرکت‌های حامی JO - پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش JA - SPMI LA - fa SN - 1735.5354 AU - احسانی, محمد AU - فلاحی, احمد AU - کوزه چیان, هاشم AU - خبیری, محمد AD - استاد مدیریت ورزشی ، دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه تربیت مدرس، تهران ، ایران AD - دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی ، دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه تربیت مدرس، تهران ، ایران AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه تهران، تهران ، ایران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 4 SP - 9 EP - 22 KW - لیگ برتر KW - حامی مالی KW - مخاطبان KW - ابزارهای ارتباطی KW - حمایت مالی DO - N2 - این تحقیق باهدف شناسایی و اولویت بندی مهمترین ملاک­های انتخاب باشگاه­ها برای حمایت مالی، مهمترین ابزارهای ارتباطی حمایت مالی و مهم ترین مخاطبان حامیان مالی انجام شد. از روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی متوالی (کیفی و سپس کمی) استفاده شد. با 16 نفر از مدیران بازاریابی حامیان مالی باشگاه­های حاضر در لیگ برتر مصاحبه صورت گرفت و از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای اولویت بندی عوامل استفاده شد. تحلیل مصاحبه ها نشان داد که 7 ملاک مهم برای انتخاب باشگاه­ها جهت حمایت مالی وجود دارد. ابزارهای ارتباطی حمایت مالی و گروه­های هدف حمایت مالی نیز در 7 طبقه قرار گرفتند. اولویت بندی عوامل نشان داد که برخورداری از پوشش رسانه­ای با وزن نسبی 26/0 و ارتباطات فردی مدیران (216/0) مهمترین ملاک­های انتخاب باشگاه­ها برای حمایت مالی هستند. استفاده از مزیت پوشش رسانه­ای با وزن نسبی 243/0 و در معرض دید تماشاچیان بودن (207/0) مهمترین ابزارهای ارتباطی و عموم مردم (217/0) و بازار محصول (مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه) (202/0) نیز مهمترین گروه­های هدف حامیان مالی بودند. UR - https://www.sportrc.ir/article_67004.html L1 - https://www.sportrc.ir/article_67004_e425baf0bda70509d2956fca1e51a195.pdf ER -