1- ابراهیمی، اسماعیل. صلواتی، مهیار. معروفی، نادر. اسماعیلی، وحید. (1385). بررسی تأثیر تمرینات تعادلی بر آزمون های تعادلی و محدوده ثباتی پویا در مردان سالم با استفاده از سیستم تعادلی پویا، فصلنامه توانبخشی، دوره هفتم، شماره دوم، 25-19.
2- صادقی، حیدر. نوروزی، حمیدرضا. کریمی اصل، اکرم. منتظر، محمدرضا. (1388). تأثیر شش هفته برنامه تمرین عملکردی بر تعادل ایستا و پویای مردان سالمند سالم. مجله سالمندی ایران، سال سوم، شماره هشتم ،571-566 .
3- فاوست آنجلا، رادنیکلسون. (2009). احمد رمضانی واسوکلایی،مروریبرنقشمخچهدرنارساخوانی، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال نهم، شماره سوم، 272-255.
4-کوثری، سعید. کیهانی، فاطمه. حمایت طلب، رسول. عرب عامری، الهه. (1391). بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی ((ADHD و کودکان اوتیسم ((HFA. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی. شماره دهم، 60-45.
5- Aydog E. Aydog ST. Cakci A. Doral MN. (2006). “Dynamic postural stability in Blind Athletes Using the Biodex Stability System”. In sport Med. 27(5), pp:415-418.
6- Brian, D.K. (2009). “Sport participation and anxiety in children with ADHD”. Journal of Attention Disorders. (12)6, pp:499-506.
7-Carpes, F., Reinehr, F., Mota, C. (2008). “Effects of a program for trunk strength and stability on pain, low back and pelvis kinematics and body balance: A pilot study”. Journal of Bodywork and Movement Therapies, 12(1) ,pp: 22-30.
8-Cug, M. (2012). “Effects of swiss ball training on knee joint reposition sense core strength and dynamic balance in sedentary collegiate students”. PhD Dissertation, Department of Physical Education and Sport, Middle East Technical University. pp:3- 50.
9- Effgen, s.k. (1981). “Effect of an exercise program on the static balance of deaf children”. Physical Theraphy, 61(6), pp:873-7.
10-Faries, M., Greenwood, M. (2007). “Core Training: Stabilizing the Confusion”. strength and conditioning journal. 29(2), pp:10-25.
11- Frandin, K., Sonn, U., Svantesson, U. ( 1995). “Fanctional balance tests in 76-years-old in relation to performance, activities of daily living and platform test”. J Rehab Med. 27(1) , pp:231-241.
12-Gusi, N., Adsuar, J., Corzo, H., Pozo-cruz, B., olivares, P., & Parrac a, J. (2012). “Balance training reduces fear of falling and improves dynamic balance and isometric strength in institutionalized older people:a randomized trial”. Journal of physiotherapy, 58(2), pp:97-104.
13-Mulligam , S. (1995). “An Analysis of score pattern of children with Attention Disorders on the sensory Integration and praxis”. AJOT. 50, pp:647-54
14-Sadock, B.J., Sadock, V.A., Ruiz, p. (2009). “Kaplan & Sadock’s comprehensive text 9th Textbook of Psychiatry”. Lippicot Williams & willkines, Philadelphia. pp:3560-3564.
15-Shorer, z., Becker, B., jacobi, B., polishook, T., oddsson, L., Melzer, I. (2012). “Postural. control among children with and without attention deficit hyperactivity disorder in single and dual conditions”. DOI 10.1007/s00431-012-1695-7.
16. vardiskoni, AF, vasokelayi, AR. ( 2009). “A review of the role of the cerebellum in dyslexia”. Except Children; 9(3): pp:255-72.
17- Verret, C., Guay, M., Berthiaume, C., Gardiner, P., Béliveau, L. (2012). “A Physical Activity Program Improves Behavior and Cognitive Functions in Children With ADHD : an exploratory study”. Journal of Attention Disorders, 16(1), pp:71 -80.
18-Willardson, J. (2007). “Core Stability Training: Applications to sports conditioning programs”. Journal of Strength and Conditioning Research, 21 (3), pp:979-985.
19-Wolraich, M.L., Baumgaertel, A. (1996). “The prevalence of attention deficit hyperactivity disorder based on the new DSM-IV criteria”. Peabody Journal of Educatio, 71(4), pp:168-186.
20- Zang, Y., Bomei, G. u., Qian, Q., Wang. Y. (2002). “Objective Measurement of the Balance Dysfunction in Attention Deficit Hyperactivity Disorder Children”. Institute of Mental Health, Peking University, Journal of Clinical Rehabilitation, 6(9), pp:1372-1374.