آذر، عادل؛ و همکاران. (1388). «ارزیابی کیفیت خدمات بخش دولتی با دادههای فازی». پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال دهم، شماره 2 (پیاپی40)، ص: 38-13.
انواری رستمی، علیاصغر؛ و همکاران. (1384). «بررسی مقایسهای کیفیت خدمات بانکی از دیدگاه مشتریان و کارکنان». فصلنامه مدرس علوم انسانی. ویژهنامه مدیریت. ص: 77-53.
بهلکه، طاهر. (1384). «بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی مشتریان استخرهای خصوصی سرپوشیده شهر تهران». پایاننامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران. ص:114.
پارکز، ژانت بی؛ و همکاران. (1382). «مدیریت معاصر در ورزش». مترجم محمد احسانی. انتشارات دفتر نشر آثار علمی. ص: 30-32.
رمضانی، نسرین. (1383). «بررسی عوامل موثر بررضایتمندی مشتریان باشگاههای بدنسازی خصوصی بانوان شهر تهران». پایاننامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران. ص:118.
سرمد، زهره؛ و همکاران. (1385). «روشهای تحقیق در علوم رفتاری». انتشارات آگه. چاپ 13. ص187.
سلامت، ندا. (1389). «بررسی رضایتمندی مشتریان باشگاههای بدنسازی خصوصی و دولتی شهر گرگان». پایاننامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور. ص:110.
سید جوادین، سید رضا؛ و همکاران. (1389). «مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی». نشریه المپیک، سال هجدهم. شماره 52. ص:54-41.
عبدالوند، محمد علی. (1382). «بازاریابی رابطهمند». ماهنامه تخصصی بازاریابی. شماره 8. ص 41-31.
علیدوست قهفرخی، ابراهیم؛ و همکاران. (1389). «بررسی و مقایسة رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای بدنسازی خصوصی و دولتی شهر تهران». نشریه حرکت- مدیریت ورزشی. شماره 5. 140-127.
قاسمزاده میرکلائی، ابراهیم؛ و همکاران. (1390). «بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده در استخرهای سرپوشیده خصوصی و دولتی». چکیده مقالات مدیریت ورزشی- ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی. ص 126.
کابلی زاده، احمد. (1384). «خصوصیسازیمردمی؛کاراییهمراهباعدالت». مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. ص:54.
کوزهچیان، هاشم؛ و همکاران. (1388). «مقایسهرضایتمندیمشتریانباشگاههایبدنسازیخصوصیو دولتیمردانشهرتهران». نشریه حرکت- مدیریت ورزشی، شماره 1، ص 49-37.
کیماسی، مسعود. (1383). «ارزیابی کیفیت خدمات بانک ملت با استفاده از مدل سروکوال». پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل دانشگاه تهران. ص:5.
منوریان، عباس. (1381). «خصوصیسازی: رویکردتطبیقی». مدیریت دولتی: فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، شماره 53 و 54. ص 64-47.
16. هاشمی، سید مهدی. (1386). «
مقایسه رضایتمندی مشتریان استخرهای سرپوشیده دولتی وخصوصی استان مازندران». پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شمال. ص:118.
Afthinos, Y; et al. (2005). "Customers expectations of service in Greek fitness centers". Managing Service Quality, Vol. 15 No. 3. pp. 245-248.
Aldlaigan H.A; et al. (2002). "SYSTERA-SQ: a newmeasure of bank service quality". International Journal of Service Industry Management, Vol. 13 No. 4. Pp:362-381
Arasli, H; et al. (2005). "A Comparison of Service Quality in the Banking Industry, Some Evidence from Turkish- and Greek- speaking Areas in Cyprus". International Journal of Bank Marketing, Vol.23 No.7. pp. 508-526.
Bodet, G. (2006). "Investigating Customer Satisfaction in a Health Club Context by an Application of the Tetraclasse Model". European Sport Management Quarterly, Vol. 6 No. 2. pp. 149-165.
Carrillat, F; et al. (2007). "The Validity of the SERVQUAL and SERVPERF Scales". International Journal of service Industry Management, Vol.18, No.5. pp. 472- 790.
Chen, T. (2008). "The Examination of Factors that Affect the Relationship between Employee-Customer Satisfactions in Recreational Sport/Fitness Clubs in Taiwan". PhD dissertation. The United States Sports Academy. Pp: 103-107.
Choi, P. (2001). "The influence of service quality on customer satisfaction and repurchase intentions at fitness clubs in south Korea". PhD dissertation. The University of New Mexico. Pp: 104-107.
Fogel, P. (2004). "Superior productivity in health care organizations how to get it, how to keep it". Perf. Improv. 43: 15–20. Oi: 10.1002/pfi.4140430406.
Frier, M.(2000). "Women sport marketing business". Business-Aomputer Apss, 124, Pp: 42-48.
Fullerton, G. (2003). "When does Commitment Leads to Loyalty?". Journal of Service Research, 5 (4), 333-345.
Gronroos, C. (2001). "Service Management & Marketing". Second Edition, Wiley. P:95.
Hak Lee, J; et al. (2011). "The influence of service quality on satisfaction and intention: A gender segmentation strategy". Sport Management Review. 14(1). Pp: 54-63.
Hao liu .C. (2010)." Relationship between the Perceived Leadership Practices of Managers and Customer Satisfaction in the Sports Centers of Taipei, Taiwan". PhD dissertation, University of the Incarnate Word. Pp: 195-213.
Keillor, B. D; et al. (2004). "A Study of the Service Encounter in Eight Countries". Journal of International Marketing, 12 (1), pp. 9-35.
KO, Y. J. & Pastore, D. (2005). "A hierarchical model of service quality for the recreational sport industry". Sport Marketing Quarterly, Vol.14, pp: 84-97.
Robinson, L. (2006). "Customer Expectations of Sport Organization". European Sport Management Quality, (6):67-64.
Rodriguez, M. Guerrero, G. (2008). "Tangibles as predictors of customer satisfaction in sports services". Psicothema. Vol. 20 No. 2. pp. 243-248.
Lin, H. (2010). "The Study of Exercise participation Motivation, and the Relationship among Service Quality, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty at Selected Fitness Health Club in Taipei City, Taiwan". PhD dissertation. The United States Sports Academy. Pp: 83-90.
Lin, J. (2008)."Service Quality of the Ocean Sports Clubs and Its Impact on Customer Satisfaction, and Customer Loyalty". PhD dissertation. The United States Sports Academy. Pp: 95-103, 129-130.
Liu, Y. (2008). "An Analysis Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Commercial Swim Clubs in Taiwan". PhD dissertation. The United States Sports Academy. Pp: 95-104, 125-126.
Parasuraman, A; et al. (1985). "A Conceptual Model of Service Quality and its Implications for Future Research". Journal of Marketing, 49, 41−50.
Parasuraman, A; et al. (1988). "SERVQUAL: a Multiple-item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality". Journal of Retailing, Vol. 64 No. 1. Pp: 12-40.
Ruyter, K; et al. (1997). "Measuring Service Quality: Current Thinking and future Requirements". Marketing Intelligence & Planning, 17/1. Pp: 21-32.
Wang, Y; et al. (2003). "The Antecedents of Service Quality and Product Quality and their Influences on Bank Reputation: Evidence from Banking Industry in China". Managing Service Quality, Vol. 13 No. 1. pp. 72-83.