%0 Journal Article %T تأثیر بازاریابی تجربی بر تمایل خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان با نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتریان کالاهای ورزشی %J پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش %I جهاد دانشگاهی %Z 1735.5354 %A بهرامی, شهاب %A امیری, سحر %D 2020 %\ 11/21/2020 %V 12 %N 3 %P 165-174 %! تأثیر بازاریابی تجربی بر تمایل خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان با نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتریان کالاهای ورزشی %K بازاریابی تجربی %K بازاریابی دهان ‌به‌دهان %K رضایت و پاسخ عاطفی %K قصد خرید آنی %R %X   هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی تجربی بر تمایل خرید آنی و بازاریابی دهان ‌به ‌دهان با نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتریان کالاهای ورزشی بود. جامعۀ آماری پژوهش مشتریان فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر کرمانشاه بودند. به‌علت نبود آمار رسمی، جامعه به‌صورت نامحدود درنظر گرفته شده و با استفاده از فرمول تعیین حجم جامعۀ نامشخص کوکران 384 پرسشنامه جمع‌آوری شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. از پرسشنامه‌های بازاریابی تجربی (اشمیت، 1999)، خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان (فلاین و همکاران،2000) و پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ رضایت و پاسخ عاطفی استفاده شد. داده‌ها با نرم‌افزار AMOS و SPSS تجزیه‌وتحلیل شد. روایی محتوا و سازۀ پرسشنامه تأیید شد و پایایی کلی پرسشنامه‌ها 89/0 به‌دست آمد. نتایج نشان‌دهندۀ تأثیر مثبت مؤلفه‌های بازاریابی تجربی بر خرید آنی و بازاریابی دهان‌به‌دهان با توجه به نقش واسطه‌ای رضایت و پاسخ عاطفی مشتری است. بر این اساس بازاریابان شرکت‌های کالای ورزشی می‌توانند از بازاریابی تجربی رضایت مشتری را به‌دست آورند، او را به خرید تشویق کرده و مشتری را مبلغ شرکت خود کنند. %U https://www.sportrc.ir/article_122531_4f4eff4767119ec95f52e8a45a5c2891.pdf