TY - JOUR ID - 66120 TI - نقش کیفیت و قیمت در خرید کفش ورزشی توسط دانشجویان ورزشکار دانشگاه های کشور JO - پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش JA - SPMI LA - fa SN - 1735.5354 AU - یوسفی, بهرام AU - طباطبایی, سیده زهرا AU - شعبانی مقدم, کیوان AD - دانشیار دانشگاه رازی کرمانشاه AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی AD - استادیار دانشگاه رازی کرمانشاه Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 1 SP - 63 EP - 72 KW - بازاریابی KW - مدل محرک- پاسخ KW - رفتار مصرف‌کننده KW - کیفیت KW - قیمت DO - N2 - هدف این پژوهش ارزیابی نگرش و رفتار مرتبط با نقش عوامل کیفیت و قیمت در خرید کفش ورزشی در بین دانشجویان ورزشکار بود. جامعه آماری را دانشجویان ورزشکار شرکت کننده در دهمین المپیاد ورزش دانشجویی دانشگاه های کشور تشکیل می داد. به منظور گردآوری داده ها، 450 پرسشنامه محقق­ساخته دربین دانشجویان ورزشکار دختر و پسر که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند توزیع شد که از میان پرسشنامه­های عودت داده شده، 380 مورد قابل قبول بود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور تحلیل داده­ها از آزمون های تی همبسته و تی مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج نشان داد، کیفیت به طور معنی­داری نسبت به قیمت دارای اهمیت بیشتری است. اهمیت هر یک ازعوامل کیفیت و قیمت تحت تاثیر جنسیت قرار داشت، بدین صورت که کیفیت برای زنان درمقایسه با مردان مهم­تر بود و برای مردان، عامل قیمت اهمیت بیشتری داشت. همچنین، اهمیت کیفیت متاثر از سطح درآمد نبود، اما قیمت در بین گروه­های مختلف در آمدی دارای میزان اهمیت متفاوتی بود؛ با افزایش درآمد به طور نسبی اهمیت قیمت کاهش می­یافت. بیش از 45 درصد پاسخ­دهندگان، کیفیت کفش­های تولید داخل را در مقایسه با برندهای وارداتی پائین­تر ارزیابی کردند. نسبت خرید کفش­های ورزشی تولید داخلی به کفش­های وارداتی در بین پاسخ­گویان کمتر از 1 به 3 بود. UR - https://www.sportrc.ir/article_66120.html L1 - https://www.sportrc.ir/article_66120_bb9d26d2896f923d17e1480a2244cbf6.pdf ER -