. اسماعیلی،بابک.(1385)."آسیبشناسی آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمانها در ایران"،مجله توسعه مدیریت،خرداد و تیر 1385 ،شماره 71 ،ص47-42.
2. پیدایی، میرمهدی.(1388)."آسیب شناسی آموزشی کارکنان با تاکید بر اثربخشی آن در سازمانهای ایرانی"،
پایان نامه کارشناس ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری، ص 93-89.
3. خصالی،طاهره.(1385)."چگونگی برنامه ریزی آموزشی کارکنان در سازمان ها"، فصلنامه مدیریت فردا، سال چهارم، شماره 15 و 16، ص38-36.
4.دلاوری،رضا.(1390)."آسیبشناسی آموزشهای سازمانی در بخش دولتی براساس مدل سه شاخکی"، نخستین همایش آسیب شناسی آموزش سازمانی، تهران،موسسه آفاق صنعت، ص83-75.
5. شریعتمداری، مهدی و عادلنژاد،آزاده.(1390)."آسیب شناسی زیرساختی و فرایندی آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان"،نخستین همایش آسیبشناسی آموزش سازمانی، تهران،مؤسسه آفاق صنعت، ص 44-38.
6. عباسیان،عبدالحسین. (1385)."دوره های اثربخش آموزش( مدل کریک پاتریک)"،شماره170، ص 33-27.
7. فتحی واجاره گاه،کوروش. (1385)."برنامه ریزی آموزشی ضمن خدمتکارکنان"،تهران: انتشارات سمت، ص 80-74.
8.مانزینی،آندرو.(1385).ترجمه : عطافر،علی؛ قبادیپور، مرضیه؛ آنالویی، سعید. "آسیبشناس سازمانی با رویکرد کاربردی به حد مشکل و بالندگی درسازمان"، موسسه علمی دانش پژوه انبرین، ص90-77.
9. محمودی کوچکسرایی، علی اصغر؛ فراهانی، مهدی؛ رسته مقدم، آرش.(1394)."آسیبشناسی آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سه شاخکی"؛ فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال دوم، شماره 5، تابستان 1394، ص51-27.
10. Barrett, Alan. Connell, Phillip.(1999). ”Does TraininjGENERALLy Work The Returns to In – Company Traininy”. Economic And Social Research Institute , Dablin,4(2),pp: 33-45.
11. Decenzo , D. A &Robbins .s .p.(2002). “Exploring the role of Customer relationship management (CRM) system in customer knowleddge creation”. Human resource management ,vol. 38, No. 1, pp:22-28.
12. Harrison, M. (2014). “Diagnosing Organizations, Methods, Models and Process SoftWare”. Journal of operations management. Vol.36, No 2, pp: 42-46.
13. Kraiger, K.Passmore, J. Santos, N. and Malvezzi, S.(2015). “The Wiley Blackwell Handbook of the Psychology of Training, Development, and Performance Improvement”. Wiley-Blackwell. Pp: 33-43.
14.Saeed, B. and Wang, W. (2013). “The Art of Organizational Diagnosis: Pathogen and Remedies”. International Business, Vol. 22,No. 1, pp: 55-58.