Reengineering in Iran Sport and Youth General Offices of Selected Provinces: A Comparison of the Present and DesirableSituations

Document Type : Original Article

Authors

1 PhD Student of Sport Management, Physical Education Faculty, Urmia University, Urmia, Iran

2 MSc of Sport Management, Physical Education Faculty,AllamehTabataba’i University, Tehran, Iran

Abstract

The aim of this study was reengineering in Iran Sport and Youth general offices of selected provinces: a comparison of the present and desirablesituations. Thisstudy was descriptive-survey and the population consisted of all staff of Iran Sport and Youth general offices in Iran. As the population was vast, cluster random sampling method was used; therefore, the physical education experts of general offices of 5 provinces were selected as the sample (n=118). The validity of the questionnaire was confirmed by sport management professors.The reliability of the questionnaire was determined byCronbach’s alpha coefficient. Kolmogorov-Smirnov confirmed normal data distribution. Data were analyzed by descriptive statistics(mean, frequency and frequency percentage) and inferential statistics(ANOVA (P<0.05) and LSD post hoc test, factor analysis of variance and paired-sample ttest). The results showeda significant difference between the present and desirablesituationsinreengineering factors (except for information technology factor in desirablesituation) and there was a difference in the present and desirablesituations betweenWest Azerbaijan and other provinces.

Keywords


. بابا اکبری فرشید، زارعی بهروز، فرکیشسوفیا. (1384). «ارزیابی عملکرد پروژه مهندسی مجدد».سومین کنفرانس بین المللی مدیریت .29 آذر لغایت 1 دیماه.صص: 19-6.
2. بهروزرها،البدوی امیر.(1385 ).«مهندسی مجدد در سازمان‌های دولتی»،  تدبیر، (172): 38-33.
3. تقوی­فرد، محمد تقی، حنفی­زاده، پیام، حمیدی، مهدی، زارع رواسان، احد. (1391).«تأثیر اجرای مهندسی­مجددفرایندها بر کسب مزایای حاصل از سیستم­های برنامه­ریزی منابع سازمان». فصلنامه علوم مدیریت ایران، 7(26): 88-71.
4. جوانمرد، بابک. (1379). «جایگاه مهندسی مجدد در وزارت بازرگانی».پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس دانشکده علوم انسانی. ص 1.
5. خلج،محسن.(1382). «بالانس و بهینه­سازی خط مونتاژ موتور در یکی از کارخانه­های خودروسازی به کمک شبیه سازی و متدMRI»،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده فنی دانشگاه تهران. ص1.
6. رحیمی، محمد، کشتی­دار، محمد، خوشبختی، جعفر، (1391)، «سنجش میزان هوش فرهنگی مدیران فدراسیون­های منتخب در کشور و بررسی ارتباط آن با سبک رهبری تحول­آفرین»، نشریه مطالعات مدیریت ورزشی، (14): 191- 208.
7. سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور .(1379). «قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران( 1380-1384)». مصوب 17/01/1379. ماده 1.
8.سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور .(1383). «برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران(1388-1384)». مصوب 11/6/1383. ماده 154.
9.سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور. (1389). «برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.(1390-1394)». مصوب 15/10/1389. مواد 46-49.
10.سایت وزارت­ ورزش و جوانان کشور. (1392). «شرح وظایف وزارتخانه»، http://msy.gov.ir/.
11.طاهری، مریم، نقی­مهرطبائی، اشرف.(1390). «ارائه­ی الگوی مهندسی­مجدد مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایجاد و بررسی نرم­افزار کتابخانه دیجیتال مؤسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات ایران». فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، (17): 80-69.
12.فتحی، سعید، انصاری، محمد اسماعیل، محمدی، مهدی.(1390). «طراحی الگوی پذیرش مهندسی­مجددفرایندهای کسب و کار در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان». نشریه مدیریت دولتی، 3(8): 150-135.
13.قربانی، محمود، علی­شاه، داوود. (1385). «مهندسی­مجدد و جایگاه آن در سازمان­ها». مدیریت، شماره 109-110: 35-29.
14.قوچانی، فرخ، زمانی، فائزه.(1390). «قابلیت­های مهندسی­مجدد برای بهبود راهبردهای رقابتی». مطالعات مدیریت راهبردی، (6): 117-103.
15.کرمانشاه، علی، سپهری، مهران. (1384). «استراتژی مهندسی مجدد در تحول سازمانی». سومین کنفرانس بین­المللی مدیریت، تهران.133-103.
16.نوده فراهانی، محمدرضا، پرخوانرازلیقی، مصطفی. (1382). «نقش فناوری اطلاعات در فرایند مهندسی مجدد کسب و کار»، ماهنامه تدبیر، 133: 39-27.
17.واعظی، رضا، عباسی، زینب.(1385). «رابطه مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار و سازمان یادگیرنده.» دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، 5(14): 131-152.
18.Adam,R.MC., Moffett,S., Hazlett,Sh.A., Shevlin,M. (2010). Developing a model of innovation implementation for UK SMEs: A path analysis and explanatory case analysis. International Small Business Journal, 28(3): 195–214.
19.Arteta, B.M., Giachetti, R.E. (2004). Ameasure of agility as the complexity of the enterprise system. Robotics and Computer-Integrated,20: 495-503.
20.Bort, S., Kieser, A. (2011). Fashion in Organization Theory: An Empirical Analysis of the Diffusion of Theoretical Concepts. Organization Studies 32(5): 655–681.
21.Burke WW (2011) A perspective on the field of organization development and change: TheZeigarnik Effect. Journal of Applied Behavioral Science 47(2): 143–167.
22.Burnes, B., Cooke,B. (2012). Review Article: The past, present and future of organization development: Taking the long view. human relations, 65(11): 1395–1429.
23.Chan,S. P., Peel, D.(1998).Causes andimpact of reengineering. Business ProcessManagement Journal, pp: 44-55.
24.Chang, S., Shen, H. (2002). Supply chain reengineering using a coreprocess analysis matrix and object oriented simulation. Information &Management, 39: 345-358.
25.Cheng, M., Tsai, H., Lai, Y. (2009). Construction management processreengineering performance measurements. Automation In Construction,18: 183-193
26.Dong, SH. (2009). Determinants of customer acceptance of multi-service network: An implication for IP-based technologies, Journal Information & management; 46: 16-22.
27.Herzog, N.V., Tonchia, S., Polajnar, A. (2009). Linkages betweenmanufacturing strategy, benchmarking, performance measurement andbusiness process reengineering. Computers & Industrial Engineering.57(3): 963–975
28.Hesson, M., Al-Ameed, H., Samaka, M. (2007). Business process reengineering in UAE public sector: a town planning case study. Business Process Management Journal, 13 )3(:348 – 378.
29.Heusinkveld, S., Benders, J., Hillbrand, B. (2013). Stretching Concepts: The Role of Competing Pressures and Decoupling in the Evolution of Organization Concepts. Organization Studies  34(1): 7–32.
30.Hutton, G. (2007). BPR—overcoming impediments to change in the public sector. Issue  New Technology, Work and Employment. 10(2): 147–150.
31.Jain, R., Chandrasekaran, A., Gunasekaran, A.(2010). Benchmarking the redesign of Business Process reengineering curriculum,Benchmarking:an International Journal,. 17(1): 77-94.
32.Mavrotas, G., Diakoulaki, D., Kourentzi, A. (2008). Selection amongranked projects under segmentation, policy and logical constraints.European Journal of Operational Research, 187: 177-192.
33.McLean GN (2007) Organization Development: Principles, Processes and Performance. SanFrancisco, CA: Berrett-Koehler. P: 65.
34.Mohanty R.P., Deshmukh S.G.(2000). Reengineering of a supply chain management system: a case study, PRODUCTION PLANNING & CONTROL, 90-104.
35.Mun, Y. (2006). Understanding information technology acceptance by individual professionals: Toward an integrative view. Journal Information & Management, 43: 350-363.
36.Nielsen, F. (2008). Models of Change and the Adoption of Web Technologies : Encapsulating Participation. Journal of Applied Behavioral Science, 44: 263- 286.
37.Ozcelik, Y. (2010). Do business process reengineering projects payoff? Evidence from the United States. International Journal of Project Management, 28: 7-13.
38.Radhakumari,Ch. (2011). A Business Process Reengineering and e-Governance Model–KAVERI of Karnataka.computer society of India, pp:203-215.
39.Rajiv, K., Ellen, H. (2006). Towards developing a framework for measuring organizational impact of IT- enabled BPR : Case study of three firms, New York, 37(1): 40-59.
40.Ranganathan, C., S.Dhaliwal, J. (2001). A Survey of business process reengineering practices in Singapore. Information & Management.125-134.
41.Reijers, .H.A., Mansar, S.L. (2005). Best practices in business process redesign: an overview and qualitative evaluation of successful redesign heuristics. Omega, 33: 283-306.
42.Rigby, D., and B. Bilodeau. (2007). Bain’s global 2007 management tools and trends survey. Strategy and Leadership 35: 9–16.
43.Seifert, J. W., Chung, J. (2009). Using E-Government to Reinforce Government--Citizen Relationships : Comparing Government Reform in the United States and China. Social Science Computer Review, 27 ( 1): 3-23.
44.Tapscott,D .(2009).Reinventing innovation for competitive advantage. Available at: www.watchit.com/PGDSCR.cfm?c_acronym=WRIC.
45.Wang Y, Qualls W (2007). Towards a theoretical model of technology adoption in hospitality organizations. International Journal of hospitality organizations. International Journal of Hospitality Management; 26: 560- 573.
46.Yu-jun, M. (2010). How Does the EnterpriseImplement Business Process ReengineeringManagement.s.l. : IEEE, InternationalConference on E-Business and E-Government.pp. 4100-4102.