- ابراهیمی، عبدالحمید و همکاران (1389). «بررسی تأثیر تبلیغات بر جذب گردشگران نمونه: گردشگران بینالمللی شهر اصفهان»، فصلنامۀ جغرافیا و توسعه، ش 17.
- بلالی، مریم؛ معینفرد، محمدرضا؛ حامدینیا، محمدرضا، امیر احمدی، ابوالقاسم (1391). «بررسی دیدگاه مدیران و کارشناسان در مورد توسعة صنعت گردشگری ورزشی در استان خراسان رضوی»، مدیریت ورزشی، ش 13، ص 55-37.
- جاوید، مجید (1391). نقش رسانههارسانههای جمعی در توسعۀ گردشگری ورزشی، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه تهران.
- جاوید، مجید؛ اسدی، حسن؛ گودرزی، محمود؛ محمدی ترکمانی، احسان (1391). «نقش اینترنت و رسانههای نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، دورۀ 1، ش 3، زمستان 1391، ص 49-43.
- حیدری، اصغر (1384). بررسی نقش رسانهها در شناسایی گردشگران ایرانی و خارجی، نشریه تخصصی مطالعات رسانهای.
- رضاقلی، بهنام ( 1389). «مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگر»، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال هفدهم، ش 4 (پیاپی 64) زمستان.
- رضایی، نسیم (1390). بررسی نقش رسانههارسانههای ارتباط جمعی در توسعۀ گردشگری شهر تهران با تأکید بر تولیدات بصری، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ جغرافیا، دانشگاه تهران.
- روشندل اربطانی، طاهر (1386). «تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور»، نشریۀ حرکت، ش 33 ص 177-165.
- شهابی، محمود؛ جهانگردی، مجتبی (1387). «خاستگاه اجتماعی الگوهای استفاده از تلویزیونهای ماهوارهای فارسیزبان در میان مخاطبان تهرانی»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، سال اول، ش ۲، تابستان، ص 55-23.
- کاظمی، مهدی (1385). مدیریت گردشگری، تهران: سمت، چ اول.
- کروبی، مهدی (1388). «بررسی نقش ارتباطات انسانی در توسعۀ صنعت جهانگردی»، فصلنامۀ علوم مدیریت ایران، سال چهارم، ش 13.
- محرمزاده، مهرداد، اصول و مبانی گردشگری ورزشی، ارومیه، جهاد دانشگاهی.
- محسنی، رضاعلی (1388). «گردشگری پایدار در ایران: کارکردها، چالشها و راهکارها»، مجلۀ علمی پژوهشی فضای، جغرافیایی، ش 28.
- مختاری اردکانی، محمدعلی (1388). «رسانه و جهتگیری افکار عمومی در تصمیمگیری عمومی»، کتاب ماه علوم اجتماعی ش 24.
- معاونت برنامهریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی (1388). بررسی صنعت گردشگری در ایران و کشورهای اسلامی، گزارش دفتر مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی، ش ثبت 836/88 – 30/01/88.
- موسوی گیلانی، سیدرضا؛ اسدی، حسن؛ سجادی، سید نصراله (1391). «بخشبندی بازار گردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائة مدل بازار هدف»، مدیریت ورزشی، ش 12، ص 55-37.
- مهدویان مشهدى، مریم؛ همتینژاد، مهرعلی؛ احمدی، عبدالحمید؛ احسانی، محمد (1391). «مقایسۀ وضع موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحبنظران»، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطى، ش 69، رسانه و ورزش (2).
- نوابخش، مهرداد؛ رفیعیفر، مریم (1389). «بررسی اجمالی آثار گردشگری بر زندگی اقتصادی اجتماعی مردم روستای زیارت»، نشریۀ آمایش محیط تابستان، 3 (9)، ص 132-115.
- هنری، حبیب؛ احمدی، عبدالحمید؛ مرادی، مهدی (1391). «بررسی عوامل مؤثر نقشهای اطلاعرسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگسازی رسانههای ورزشی در توسعة ورزش قهرمانی»، مدیریت ورزشی، ش 12، ص 145-127.
- Crouch, D. (2005). The media and the tourist imagination: convergent cultures (Vol. 7): Routledge.
- Emery, Paul. (2010). Past, present, future major sport event management practice: The practitioner perspective. Sport Management Review, 13(2), 158-170.
- Kaplanidou, K., & Vogt, C. (2006). A structural analysis of destination travel intentions as a function of web site features. Journal of Travel research, 45(2), 204-216.
- Kasimati, Evangelia, & Dawson, Peter. (2009). Assessing the impact of the 2004 Olympic Games on the Greek economy: a small macroeconometric model. Economic modelling, 26(1), 139-146.
- Mercille, J. (2005). Media effects on image: The case of Tibet. Annals of Tourism Research, 32(4), 1039-1055.
- Ramona, Gruescu, Gheorghe, Pirvu, & Roxana, Nanu. (2008). COMPARING THE EFFECTIVENESS OF THE WEB SITE WITH TRADITIONAL MEDIA IN TOURISM INDUSTRY MARKETING. Annals of the University of Oradea, Economic Science Series, 17(4), 1164-1168.
- Street, Priory. (2007). Developing a framework for the study of tourism and the media. CULTURE, TOURISM AND THE MEDIA, 80.
- van der Zee, EL. (2011). Image improvement as a tangible legacy of Hallmark events; the case of the 2010 World Cup in South Africa. Master thesis, Utrecht University, Faculty of Geosciences
- Wolfe, R., Meenaghan, T., & O'Sullivan, P. (2002). The sports network: insights into the shifting balance of power. Journal of Business Research, 55(7), 611-622.
Zohrabi, F., SharifiMoghadam, M., Rooham, M., & Shahsavari, A. (2012). The role of different media kinds in attracting financial support for Iran's athletic development. International Research Journal of Applied and Basic Science