- اسدی حسن، قنبرپورنصرتی امیر، قربانی محمد حسین، دوستی مرتضی.( 1388)."رابطه بین یادگیری و عملکرد سازمانی در کارشناسان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران". نشریه مدیریت ورزشی،1(1): 247-237.
- افشاری مصطفی، هنری حبیب، کارگر غلامعلی.(1391)."بررسی نظام یادگیری سازمانی در سازمان تربیت بدنی براساس ابعاد سازمان یادگیرنده و روش AHP". نشریه مدیریت ورزشی.4(13): 135-115.
- خانعلیزاده رقیه، کردنائیج اسدالله، فانی علی اصغر، مشبکی اصغر.( 1389)."رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: دانشگاه تربیت مدرس)". پژوهش نامه مدیریت تحول. 2(3): 44-20.
- خلیلیعراقیمریم.(1382). "سازمان های یادگیرنده: ضرورتی برای تحول و توسعه".ماهنامةتدبیر. مهر1382(137): 30-26.
- دستگردی کاظم.(1387)."ارتباط توانمندسازی با یادگیری سازمانی کارکنان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. 91-88.
- زارعقاسم.(1385). "ارتباط بین عوامل روانشناختی توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی در سازمان تربیت بدنی کشور". پایان نامه، کارشناسی ارشد، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی،دانشگاه تهران. ص3.
- شفی آرزو. (1385)."رابطه بین توانمندسازی کارکنان ویادگیری سازمانی در شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. ص2
- صفاری مرجان، حمیدی مهرزاد، جلالیفراهانی مجید.(1388). "مقایسة ابعاد سازمان یادگیرنده در سازمان تربیت بدنی،کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی آموزش و پرورش". پژوهش در علوم ورزشی. 1(22): 129-117.
- ضیایی محمد صادق، نرگسیان عباس، آیباغی اصفهانی سعید.(1387). "نقش رهبری معنوی در توانمندسازی کارکنان دانشگاه تهران".مدیریت دولتی. پاییز و زمستان 1387، 1: 86-67.
10. طالب پور مهدی، امامی فرشاد.(1385). "بررسی ارتباط تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی و مقایسه آن بین دبیران تربیت بدنی مرد آموزشگاه های نواحی هفت گانه ی مشهد". پژوهش در علوم ورزشی، 4(12): 15-32.
11. عبدالهی بیژن، حیدری سریه.(1388)."عوامل مرتبط با توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشگاه: مطالعه موردی دانشگاه تربیت معلم تهران". فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران. 2(1):24-1.
12. علی احمدی علیرضا، احمدی علی اکبر، حاتمی ناغانی فریبا.(1389). "ارتباط یادگیری سازمانی با توانمندسازی کارکنان صندوقهای بازنشستگی کارکنان صنعت نفت ایران". مدیریت فردا. 9(25): 81-67.
13. میرکمالی سید محمد، نارنجی ثانی فاطمه، اعلامیفرنوش(1390). "بررسی رابطه رهبری تحول آفرین با یادگیری سازمانی". پژوهشنامه مدیریت تحول. 3(6): 27-1.
14. ناظمی مهدی، علیزاده گلریزی ابوالفضل، کوزه چیان هاشم.(1392)."تعیین ارتباط بین عدالت سازمانی و ابعاد آن با توانمندسازی کارکنان در اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی". مطالعات مدیریت ورزشی. 5(18): 188-175.
- Allahyari R, Shahbazi B, Mirkamali S.M, Kharazi K.(2011).“Survey of relationship between the psychological empowerment of employees with organizational learning”. Procedia Social and Behavioral Sciences. (30):1549- 1554.
- Bowen G L, Rose R A, Ware W B.(2006).“The reliability and validity of the schoolsucces profile learning organization measure”. Evaluation and program planning. 29(1): 97-104.
- CarterM.(2001).strategic planning (in nonprofit or for profit organnizations), http://www.strategicplanning.com.
- Hong. J F L, Stanlcysnell R, Easterby-Smith M.(2009).“Cross-cultural influences on organizational learing in MNCS: the case of Japanese companies China”. Journal off international Management.12:408- 429.
- Orthner D K, Cook P, Sabah Y, Rosenfeld J. (2006).“Organizational learning: A crossnational pilot-test of effectiveness in children’s services”. Evaluation and program planning. 29(1):70-78.
- Ozaralli N. (2003).“Effect of transformational leadership on empowerment and team effectiveness”.leadership& organization development Journal.24(3): 335-344.
- Panayides P M .(2005). “The impact of Organizational learning on relationship orientation Logistics service effectiveness and performance”. Industrial Marketing Management.36:68-80.
- Safari Kh, Rastegar A, GhorbanJahromi R.(2010). “The relationship between psychological empowerment and entrapreneurship among clerks of Fars Payame Noor University”. Procedia Social and Behavioral Sciences.(5):798–802.
- SprietzerG.M(1995).“Psychological empowerment in the workplace; dimensions, measurement, and validation”. Academy of management journal, 38)5(: 1442-1465.
- Wangj, Peggy D Lee(2009)."Psychological Empowerment and JobSatisfaction: An Analysis of Interactive Effects". Group & Organizationmanagement, 34 )3:( 271-296.