Authors
1 M.Sc., Tehran Farhangian University (Nasibeh Campus)
2 Associate Professor, Alzahra University
Abstract
Keywords
2. اصفهانی، نوشین . (1388).جهانگردی ورزشی. انتشارات عصر انتظار ،چاپ اول.تهران.ص : 16-150 .
3.حسن زاده ،مهرداد .(1384)." بازاریابی ورزشی "، تهران، انتشارات پرسمان. ص : 12- 125.
4. دادفر ، هیلدا.سهام،افشین. (1388)و" جغرافیای ایرانگردی "، تهران انتشارا ت طراوت ،چاپ چهارم. ص : 50- 120.
5. کاظمی،مهدی. (1385). " مدیریت گردشگری" ، تهران ،انتشارات سمت، چاپ اول.ص : 20- 169.
6. گی، چاک وای.(1388). " جهانگردی در چشم اندازی جامع " ترجمه علی پارسائیان,سید محمد اعرابی ، تهران ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی. ص : 16- 252.
7. لومسدان ،لس.(1386). "بازاریا بی گردشگری " ، تر جمه محمد ابراهیم گو هریان ، تهران ، انتشارات دفتر پژو هشهای فرهنگی. ص : 29- 89.
8. معماری، ژاله . خبیری ،محمد .حمیدی،مهرزاد،کاظم نژاد، انوشیروان.(1387). "مدل سازی آمیحته بازاریابی صنعت ورزش کشور". نشریه حرکت شماره 35، ص: 47- 68.
9. موسوی گیلانی ،سید رضا.(1389) "بخش بندی بازار گردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائه مدل بازار هدف "، رساله دکترا رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران. ص : 15-126.
10.هنرور ،افشار. (1388)." طراحی الگوی بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران" .رساله دکترا ، دانشگاه تربیت مدرس. ص : 25 – 130.
11-Archer,BH.(1980). “Forecosting demand Quantitative and intuitive Technques”, Tourism management,1(1),pp.5-12.
12- Boksberger, P. Laesser, C. (2009). “Segmentation of senior travel market by the means of travel”: motivation. Journal of Vacation marketing, Vol. 15, No. 4-;pp:311-322.
13-Bryant,B.Morrison.A.(1980). “Travel market segmentation and the implementation of market strategies. Journal of Travel Research,vol.18,No.3:pp:2-8.
14-Dann,G.M.S.(1996).“Tourists images of a destination-An alternative analysis”.Journal of Travel& Tourism marketing,5(1),pp.41-45.
15- Davis, B. Ros , B.Jan, R. Dennis,R.(2000)”.physical education and the study of sport” Mosby14 edition.ISNB;9780723431756.
16-Doswell,R. (1997). Tourism: “How effective management makes difference”Oxford. butterwoth and Heinemann;ISBN 0750622725;+x19pp;softback;16.99
17-Fiba World championship(2010) Turkey. http: www.world of basketball .wood cliffs , Newjersey.
18- Gupta ,V.Hanges , PJ.Dorfman ,P.(2002). “Cultural clusters methodology and findings”. Journal of World Business,vol.37.pp:11-15.
19- Hall, C. (1992). Adventure, sport and health tourism, in special interest tourism(edited by M.L. and C.M.Hall). London, Bellhaven press,3;pp:60-77.
20- Higham , J.E. Hinch, t.D. (2003). Sport, Space and time: “Effects of the Otago Highlanders franchise on tourism”, Journal of sport management,vol.17,No.3,pp:235-257.
21- Hinch , T.D. Higham, J.E.(2004). “Sport tourism development”. Clevedon, England: Channel view Publications.pp:47-72.
22- Hsieh, S.J. Oleary, J.T. Morrison, Am. (1992). “Segmenting the international travel market by activity”. Tourism management.vol, 13:pp: 209-222
23- Jeffry, Y.D. Xie, Y. (1995).” The UK Market for tourism in China”. Annals of tourism Research, vol. 22, No.4.pp: 857-876.
24- Jiang, J.Havitz, Mo. Briem, RM. (2000).” Validating the international tourist role scale”. Annals of tourism Research .vol.24 , No. 4: pp:694-981.
25- Kim, SS. Lee, C. Klensosky, d.b.(2003).” The influence of push and pull factors at Korean national parks”. Tourism management.vol. 24:pp:169-180.
26- Kotler, P. Brown, L. adam, S. Armestrong. (2001). Marketing, 5th edition, pearson education, Australian, Frenches Forest.pp: 152-185.
27- Kozak, M. (2002).” Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destination”. Tourism management, vol. 23 , No.3. pp: 221-232.
28- Lankford, S.v. Howward, D.A. (1994).” Developing a tourism impacts attitude scale”. Annals of tourism research, vol. 21, No. 1, pp: 121-134.
29- Lee, C. Lee, H. (2001).” World culture Expo segment characteristics”. Annals of Tourism Research,vol.28;812-816.
30- Mester, I. Badules, A. Bae, O. Bas, D. (2008).” Qualitative and quantitative analysis of the sport tourism from the perspective of Romanian young adults”. University of Orada.pp:2-15.
31- Mohsin, A. (2005). Tourist attitude and destination marketing.” The case of australia's Northern Territory and Malaysia”. Tourism management. 26:732-733.
32-Palmer, A.(1996). “Evaluating the governmce style of marketing groups”. Annals of tourism research. 1: 158-201.
33-Prayag, G. Ryan, C. (2010).” The relationship between the push and pull factors of a tourist destination”: The role of nationality an analytical qualitative research approach.Current Issues in Tourism.vo.14,No.6;121-143.
34- Schneider, PP. Vogt, C.A. Smith, S.W.(2005).”Segmenting the adventure travel market by activities”: An Externsion of Sung, Morrison, and oleary. Journal of travel research, P,1-25.
35- Yosuf, A. Fauzee, M. Shah, P. Geok, S.(2009).” Exploring small-scale sport event tourism in Malaysia”. Research Journal of international studies-issue 9;47-58.