- اشرفی ریزی، حسن( 1383 ). درآمدی بر مطالعه و نقش خدمات ویژه ی کتابخانههای عمومی در توسعه فرهنگ مطالعه. تهران: چاپار صص: 95-124
- اکرامی، محمود(1382). اصول ارتباط جمعی. مشهد: نشر ایوار.صص: 38-44
- امانی، غفور(1380). کتابخانههای مدارس و نقش آنها در ایجاد عادت به مطالعه در دانش آموزان. با همکاری فریده آذرنوید. اردبیل: انتشارات تراز. 13-28
- انصاریان، فهیمه، دبستانی، رامبد(1389). تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی. فصلنامه کتاب، صص: 115-103.
- بهرامی، کمیل، نظام(1388).نظریه رسانهها (جامعه شناسی ارتباطات).تهران: انتشارات کویر.صص: 33-85
- پیربداغی، فاطمه(1381). تحلیل محتوا.تهران:مرکز تحقیقات و سنجش برنامه ای صدا وسیما.صص: 22-40
- تپه رشی، گیتی(1389). تحلیل محتوای نشریات علمی–پژوهشی تربیت بدنی با تاکیدبرموضوع مدیریت ورزشی. پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج. صص: 91-114
- توسلی، غلامعباس(1377).نظریهها یجامعه شناسی محض. تهران: سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها.صص: 81-88
- دولانی، امیل، کرمانی، امیر(1382). درباره کتاب. تهران: انتشارات کویر. 36-51
- رجایی، مهدی، تذهیبی، مهدی، مستاجران، مهناز(1381). ارزشیابی محتوای درس اصول اپیدمیولوژی از نظر دانش آموختگان رشتههای بهداشتی. مجله دانشگاه علوم پزشگی و خدمات بهداشتی-درمانی قزوین، شماره 22. صص.93-107.
- رزاقی، افشین(1381). نظریههای ارتباطات اجتماعی. تهران: نشر پیکان. صص: 44-48
- سیدین، سید مهرداد، باب الحوائجی، فهیمه(1388). تحلیل محتوای پایان نامههای کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیات اهواز و همدان در سالهای 1372-1368. پیام کتابخانه. 15(1)، 95-121.
- شریف، پاشا شریفی(1380). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی پایههای چهارم و پنجم ابتداییبا استفاده از روش ویلیام رومی و نظر سنجی از معلمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی. 80-88
- صادقی، مهدی.( 1390)کتاب های ورزشی علاوه بر تولید و نشر در مطالعه محجورند. خبرگزاری کتاب ایران.کد مطلب: 112940.
- عابدی، سید حمید رضا(1382). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت، فصلنامه نواوریهای آموزشی، سال دوم، شماره 5. صص. 44-59.
- عرب، آرمین(1387). فقر کتب ورزشی در بازار نشر، به نشانی اینترنتی
http://newmass.blogfa.com/post-141.aspx
- فرقانی، محمد مهدی(1390). کتاب نخستین رسانه گروهی، به نشانی اینترنتی http://newmass.blogfa.com/post-141.aspx.
- قاسمی(1389) تحلیل محتوای روزنامه های ورزشی با تاکید بر پوشش مولفه های ورزش در نیم سال پایانی سال 1388، فصلنامه علمی- پژوهشی جهش، سال دوم، شماره هشتم، صفحه 21-30.
- قاسمی، حمید، تجاری، فرشاد، بروجردی علوی، مهدخت، امامی، حسین، امیری، مریم(1391). تحلیل محتوای دیدگاه های روسای سازمان تربیت بدنی درباره مولفه های ورزش از سال 1357 تا 1388، فصلنامه مدیریت ورزشی، شماره 13، صفحه 137-150.
- قاسمی، حمید، کشکر، سارا، موسوی، محمد((1391. تناسب حوزه نشرکتب ورزش وتربیت بدنی بانیازهای بازدیدکنندگان ازنمایشگاه کتاب وغرفههای تربیت بدنی درسال1390، پژوهشهای مدیریت ورزشی وعلوم حرکتی، (3)، 50-33.
- قاسمی، حمید، نوربخش، مهوش، تپه رشی، گیتی(1389). تحلیل محتوای مقالات مدیریت ورزشی مجلات علمی پژوهشی. فصلنامه جهش، سال دوم، شماره 6. صفحه 24-17.
- کاتلر، فیلیپ، آرمسترانگ، گری( 1388 ). اصول بازاریابی. ترجمه: علی پارسائیان. انتشارات ادبستان، چاپ هفتم. صص: 211-218
- کشکر، سارا، قاسمی، حمید و تجاری، فرشاد( 1390 ). مدیریت بازاریابی ورزشی. تهران: علم وحرکت.صص: 114-118
- محب علی، داود، فرهنگی، علی اکبر( 1385 ). مدیریت بازار(مدیریت بازاریابی). تهران: انتشارات امیرکبیر. صص: 29-34
- نوشین فرد، فاطمه، اسماعیل زاده، آزاده(1390). تحلیل محتوای میز مرجع دیجیتال کتابخانه های دانشگاه های برتر دنیا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه کتابداری و اطلاع رسانی تهران، شماره 12، صفحه 99-116.
- هاشمی، سید احمد، همتی، ابوذر، کاظمی، محمودرضا(1389). تحلیل محتوای کتاب مهارتهای اجتماعی-اقتصادی سال اول پیش حرفه ای دانشآموزان کم توان ذهنی از منظر خوانایی با استفاده از تکنیکهای خوانایی و نظرات دبیران این درس. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، سال پنجم، شماره چهارم. صص. 81-97
- یغمایی، جواد(1383). کودک و مطالعه، با همکاری محمد خندان. تهران: نشر کتابدار. صص: 44-48
28.Arik,S. and Kezer, F. (2010). Content analysis of the principles books in the field of measurement and evaluation published in Turkey and in the world. Journal of Science Direct, 1400-1406.
29.Bos,W. and Tarnai,CH. (1999). Content analysis in empirical social research. International Journal of Educational Research, 659-671.
30.Li,M. and Cotton, D (1999). Content analysis of the Introductory Course in Sport Management. Gournal of Sport manajement Gsm Volume 10, Issue 1, January.
31.Michael J. Mondello and Paul M. Pedersen (2003). A Content Analysis of the Journal of Sports Economics. Journal of Sports Economics, vol. 4, 1: pp. 64-73.50.Home, John(2005). sport and mass Media in Jpan. sociology of sport journal, Volume, 22, number 4 December ,415-432.
32.Min,H.S. and Kim,H.Y. and Know,Y.J and Sohn,S.Y (2011). Conjoint analysis for improving the e-book reader in the Korean market. Journal of Science Direct, 12923-12929.
33.Pitts, B.G.,&Stotlar,D.K.(2002).Fundamentals of sport marketing (2dned).Morgantown,WV: Fitness Infotmation Technology. Pp: 88-92.
34.Riff,D.,lacy,s.,8F.G(1998). Analyzing media messeges:using quantitiv content analysis in research.Mahwah,Nj:Lawrence Erlbaum. Pp: 43-49.
35.Rowe,D.(2004).Sport, culture and the media.LONDON:open university press.
36.Schwarz. Eric. C. & Hunter. Jason. D. (2008). Advanced theory and practice in sport marketing, Butterworth-Heinemann (Elsevier).pp 284-302.