- بهلکه، طاهر (1384)، بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی مشتریان استخرهای خصوصی سرپوشیده شهر تهران، تهران: دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، صص 54-65.
- جان آر اولسون، (1382)، مدیریت اماکن و تجهیزات ورزشی، مترجمان، رضوی محمد حسین، تهران: مرز دانش و سنجش، ص 17.
- خاکی، غلامرضا (1387)، مدیریت زمان، فنون شناسایی آفات زمان و راهکارهای مقابله با آن. انتشارات بازتاب، ص: 21.
- رمضانی، نسرین (1383)، بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاههای بدنسازی خصوصی بانوان در سطح شهر تهران. تهران: دانشگاه تهران پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی صص 34-76.
- روبن آگوستا هرناندز ( 1386)، مدیریت سازمان های ورزشی، مترجم الهی، علیرضا؛ خسروی زاده، اسفندیار، تهران، چاپ اول، صص 125- 165.
- ژانت بی. پارکز، بیور می آر. کی زنگر و جروم کوارتر من،(1382) ، مدیریت معاصر در ورزش ترجمه، احسانی، محمد، دفتر نشر آثار علمی، تهران، 98-76.
- سازمان تربیت بدنی، (1385)، دفترچه تعاریف پیشنهادی سازمان تربیت بدنی، مدیریت آمار و فنآوری اطلاعات، ص 2.
- سجادی سید نصراله، محمودی احمد، گودرزی محمود، میزانی مهران (1390)، بررسی و مقایسه کیفیت خدمات باشگاههای ورزشی و خصوصی شهر تهران از دیدگاه مشتریان. فصلنامه علمی پژوهشی دوره 1 شماره 2، زمستان 1390، صفحه 33-48 .
- سلیمانی، خالد (1390). توصیف وضعیت حرفهای و مدیریتی باشگاههای ورزشی بخش خصوصی شهر کرمانشاه، کرمانشاه: دانشگاه رازی کرمانشاه ،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، صص 57-26.
10. شمسایی نبی، عبدی هادی، بلوچی رامین (1386)، بررسی وضعیت باشگاههای ورزشی خصوصی شهر ایلام با تأکید بر اشتغالزایی. فصلنامه المپیک،شماره 4، زمستان 1388، صص 62-72.
11. شمسی پور سمانه، احسانی محمد (1384)، بررسی نظریه های مشتریان سالن های بدنسازی بانوان شهر اصفهان، نشریه حرکت، شماره 25، ص: 135.
12. مام شریفی، محمود (1389)، ارتباط بین ابعاد کیفیت خدمات ورزشی با میزان اشتغالزایی در باشگاههای ورزشی خصوصی استان کردستان، سنندج: دانشگاه کردستان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، صص 54- 22.
13. نادریان جهرمی مسعود، امیر حسینی سید احسان، سلطان حسینی محمد (1386)، بررسی عوامل مؤثر در بهره وری سازمان های ورزشی شهر اصفهان، نشریه حرکت ، زمستان 1386، شماره 34، ص 45.
14. هورویتز، ژاک (1382)، هفت کلید استراتژی خدمات، ترجمه اعراب، سید محمد، ایزدی، داود، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران. ویرایش اول، چاپ دوم، 132-120.
- A. Tripolitsioti, C. Mountakis and ZE. Strigas. (2009). Sport Science as a Determinative Factor inManagement of Indoor Facilities inMunicipal Sport Organizations: Journal of Applied Sciences 9 (14): 2649-2652.
- Afthinos. Yanni. Nicholas D. Theodorakis . Pantelis Nasis.(2005).Customer expectations of service in Greek fitness centers. Management service quality. Management Service quality.vol.15 No.3.pp:245-258.
- Betul sekendiz. (2009.) A Pilot Study In Determining The Status Of The Health And Fitness Industry In Turkey. Int. J. Sport Management and Marketing, Vol. 5, No. 4.pp: 465-476.
- Calabuig F,Quintanilla,I& Mundina GJ,(2008), The perception of service quality insport services:differences according to sport facility, gender, age and user type innautical services. Revista Internacional de Ciencias del Deporte,; 4(1).Pp25-43.
- Cheng. K,M .(2010). Application of the Six Sigma Process to ServiceQualityImprovement in Fitness Clubs: A Managerial Perspective. International Journal of Management. Vol. 27 No. 3 Pp528-540.
- Deane Mantia, P.L. (2000.) An analysis of the status of the fitness industry, Doctoral thesis, Boston University School of Education, UMI No. 9965669.
- Horch, H.D. and Schuette, N., (2003). Competencies of sport managers in German sport clubs and sport federations. Managing Leisure.volume 8, lssue 2. P: 70-84.
- Koustelios, A., (2003). Identifying importantmanagement competencies in fitness centres in Greece, Managing Leisure, 8.p:145-153.
- Ling-Mei Ko. (2005). A systematic review of the literature on management competencies in the sports industries. Department of Leisure, Recreation, and Tourism Management. P:25-39.
- Parks, J.B. (1990.) Directory of fitness certifications: Journal of Physical Education, Recreation, and Dance, pp.71–75.
- Sallis JF, Owen N. In: Glanz K, Lewis FM, Rimer BK, eds. (1997). Ecological models: Health behavior and health education: theory, research, and practice. 2nd ed. San Francisco: Jossey-Bass, 1977:p: 403–2.
- Theodorakis, N., Kambitsis, C., Laios, A. (2001). Relationship between measures of service quality and satisfaction of spectators in professional sport. Managing Service Quality, 11(6),p: 431-438.