اتقیاء، ناهید (1384). نیازسنجی از اقشار مختلف زنان کشور درباره ورزش های همگانی به منظور تدوین الگو. پژوهش در علوم ورزشی، زمستان 1386، شماره 17، صص 32-15.
احسانی، محمد؛ ابودردا، زینب و اقبالی، مسعود (1387). بررسی علل عدم حمایت اسپانسرها از ورزش حرفهای بانوان شهر اصفهان. نشریه علوم حرکتی و ورزش، سال ششم، شماره 12، صص 120 -111.
افچنگی، محمود (1380). تصویرورزش در روزنامه های ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. تهران.پایان نامه کارشناسی، دانشکده صدا و سیما،مرکز تحقیقات صدا و سیما. 95ص.
آقاپور، سیدمهدی(1368). جامعه شناسی ورزشی. سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران، تهران.208 ص.
بارفروش، احمد (1381). تحلیل محتوای نشریات ورزشی (از سال 79 تا سه ماهه اول سال 81) بروی 8 روزنامه ورزشی. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.33 ص.
جعفری مقدم، سعید (1381). ورزش رسانه ای(مقاله ترجمه). فصلنامه فرهنگ عمومی. شماره 30، بهار 1381. صص129-117.
حسینی، نگین (1392). نگاهی به بازنمایی ورزش بانوان در رسانه های گروهی، ورزش بانوان منهای پوشش خبری. مدیریت ارتباطات، نگاه ماه، شماره 39، مرداد 92.صص 15-14.
خواجه افضلی، نسرین (1387). تحلیل جامعه شناختی سیاستهای ایران در ورزش زنان (با تأکید بر دوره پس از انقلاب). پایان نامه کارشناسی ارشد. 105ص.
خوشنویس،ناهید (1388). بررسی تأثیر برنامه های تلویزیونی بر سبک زندگی. ماهنامه علمی/تخصصی انجمن روابط عمومی ایران. ماهنامه علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، شماره 69. آذر سال 88. صص13-1.
10. دارابی شکرآباد، فیروز(1385). تحلیل محتوای نشریات ورزشی کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور تهران.115 ص.
11. دارسی، پلایمر ( 2005 ). روشهای کیفی در مطالعات ورزشی. حسینی،نگین. دانشگاه توسون، انتشارات برگ.220 ص.
12. رسولی، رضا (1383). تحلیل روزنامه های منتخب سراسری. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
13. شکرانی، ابراهیم (1386). ارزیابی وضعیت ورزش در سیما. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور.95 ص.
14. غفوری، فرزاد؛ رحمان سرشت، حسین؛ کوزه چیان، هاشم و احسانی، محمد(1382). مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی(رادیو، تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی. نشریه حرکت،16.صص 78-57.
15. فرهادیان، فریبا (1390).
پوشش رسانهای ورزش بانوان در مطبوعات ورزشی و علت یابی آن (با تأکید بر نگرش مدیران ورزشی زن آموزش و پرورش. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور واحد تهران.118 ص.
16. قاسمی، حمید و کشکر، سارا (1390). نقش اعتماد به رسانههای ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار. فصلنامه تحقیقات علوم ورزش. دانشگاه آزاد اسلامی- واحد بروجرد، سال دوم، شماره 5، زمستان 1390. صص 75 -89 .
17. قاسمی، حمید. کرمى، عبدالله. صادقى،فرشاد (1392).وضعیت پوشش تلویزیونی مسابقات رشتههای ورزشی درشبکههای سیما از دیدگاه متخصصان رسانهای کشور. پژوهشهاى کاربردى در مدیریت ورزشى. شماره4،. بهار1392، صص54-43.
18. کردی، محمدرضا (1385). بررسی نقش رسانه های گروهی در ورزش کشور. طرح پژوهشی، تهران: دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
19. کرمی، عبدالله (1390). تحلیل محتوای برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی کشور با رویکرد ورزش بانوان. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای ارتباطی، سال نوزدهم، شماره 1، بهار 1391، صص180-155.
20. مرادی، مهدی. هنری، احمدی، عبدالحمید(۱۳۹۰).بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعة فرهنگ ورزش همگانی. نشریه مدیریت ورزشی. شماره ۹. صص۱۸۰-۱۶۷.
21. ناظری فرد، نادیه (1388). بررسی ورزش در رسانههای گروهی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی تهران، واحد علوم تحقیقات.98 ص.
22. Berry, T. & Lauzon, L. (2003). "A content analysis of fitness magazines", Avante (Gloucester,ont).9(2), pp8-16.
23. Cianfrone, Beth A. & Zhang, James J.( 2006). Differential effects of television commercials, athletes endorsements, and venue signage during a televised action sports event. Journal of Sport Management, 20(3), 322-344.
24. Dhonde . B. M. PATIL V.N.(2013). Role Of Mass Media In Progress Of Physical. Indian Streams Research Journal.2(8).pp 1-4.
25. Duncan, M.C.: Messner, M.A. & Will M.S., N. (2005). Gender in televised sport, News and High llghts shows, 1989-2004.122-134.
26. George.Christeen, Hartley.Andrew & Paris. Jenny.(2001).The representation of female athletes in textual and visual media. Corporate Communications: An International Journal,Volume 6. Number 2. 2001. pp. 94±101.
27. Hilliard, D.C. (1984). Media Images of Male and Female Professional Athletes: An Interpretive Analysis of Magazine Articles. Sociology of Sport Journal, 1, 251-62.
28. Jones, D.(2004). Half the story? Olympic Women on ABC NEws Online. Media international Australia- Incorporating Culture & Policy,15. Retrieved March 18, 2006. 48-60.
29. Koenig, Thomasg, (2003), Television inflvence: Development of Morals, values, and Self Esteem in adilesents. Duouesne University.
30. Lombrand. M , Snyder-Duch,J & Bracken, C.C. (2002). Content analysis in mass communication: Assessment and reporting of intercoder reliability,Human Communication Research, 28(4),Pp.587-604.
31. Pitts, B.G. & Stotlar, D.K. (2002). "Fundamentals of sport marketing" (2dn ed).Morgantown,WV:Fitness Infotmation Technology.
32. Tavakolli,M. Najafi.A. Nobakht Ramezani,.Z. (2013).Studying role of mass media in sport development. Pelagia Research Library. 4(4):49-54
33. Vincent,J.(2004). Game,Sex and match:The construction of gender in British newspaper coverage of the 2000 Winbledon Championship.Sociology of sport Journal,21(4),435-456.
34. West Myer. R.I. &Diciocco, R.B. (1998). Appropriateness and effectiveness of communication channels in competent inter personal communication, copy right 1998. By Journal of communication.312-320.
35. Women’s Sports Foundation UK. (2006). Research Report Women in The 2006 Olympic and Perelympic Winter Games an Analysis of Participation, Leadership and Media Coverage.102-114.