نویسندگان
1 کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، تهران ، ایران
2 استادیار مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، تهران ، ایران
3 کارشناس ارشد ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد تهران مرکز ، تهران ، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
This study aimed at examining and prioritizing those components influencing purchase of sports magazines from the viewpoints of Tehran citizens which was carried out by a field descriptive-survey method. The statistical population included Tehran citizens and due to this unlimited population, the statistics sample was determined as 384 subjects according to Morgan Table. A researcher-made questionnaire was used and its validity was confirmed by physical education in media professors and experts, and its stability was acquired by Cronbach's alpha coefficient (α=0.816). Descriptive statistics were used to analyze the demographic characteristics and the confirmatory factor analysis test with Varimax rotation was used to prioritize the variables. The findings showed that the variables of content, appearance, popularity and background and title occupied the first to fourth place with factor loadings of 0.852, 0.793, 0.736 and 0.693 respectively from the viewpoints of citizens. In conclusion, these findings can help authorities and managers of sports magazines to understand citizen's taste and their tendency to sports magazines.
کلیدواژهها [English]
10. فتحینیا، محمد (1384). "خشونت گرایی تماشاچیان فوتبال و نقش رسانه ها در کنترل آن". فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 42و43، صص 105-81.
11. فرقانی، محمد مهدی ( 1384). "نگاهی به جایگاه و کارکردهای روزنامه نگاری سنتی و روزنامه نگاری الکترونیک، تعامل سنت و فن آوری در جامعه اطلاعاتی". فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 28و29، صص 87-57.
12. قاسمی، حمید (1389). " تحلیل محتوای روزنامه های ورزشی با تاکید بر پوشش مولفه های ورزش در نیم سال پایانی سال 1388". فصلنامه علمی- پژوهشی جهش، سال2، شماره 8، ص 30-21.
13. قاسمی، حمید (1387). "فعالیتهای رسانهای در ورزش". تهران، انتشارات بامدادکتاب، صص 37-24.
14. قاسمی، حمید؛ تجاری، فرشاد؛ کشکر، سارا (1389). "فعالیتهای رسانه در ورزش". چاپ دوم، تهران، انتشارات بامدادکتاب. صص 36-35.
15. قاسمی، حمید؛ کشکر، سارا؛ قلعه، ناتاشا (1390). "روابط عمومی ورزشی". چاپ دوم، تهران، نشرعلم و حرکت، ص 39.
16. قاسمی، حمید؛ نوربخش، مهوش؛ تپه رشی، گیتی (1386). "تحلیل محتوای مقالات مدیریت ورزشی مجلات علمی پژوهشی". فصلنامه علمی پژوهشی جهش ، شماره 6 ، صص 24-17.
17. کردی، محمدرضا (1383). "بررسی وضعیت نشریات ورزشی کشور". دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران، ص 16.
18. کشکر، سارا؛ قاسمی، حمید؛ شیرویی، اعظم (1391). "رابطه مؤلفه های مدیریت اخبار و گزارشهای ورزشی با گرایش جنسیتی در مطبوعات ورزشی". نشریه مدیریت ورزشی، شماره 14، صص29-5.
19. نجفی، جعفر (1385). "تحلیل محتوی مهمترین مطالب روزنامه های سراسری پاییز 85". دفتر مطالعات و توسعه
رسانه ها معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صص 18-12.
20.Eagleman, A. N. (2011). “Stereotypes of Race and Nationality: A Qualitative Analysis ofSport Magazine Coverage of MLB Players”. Journal of sport Management, 25: 156-169.
21.Granner, M. L., Sharpe, P. A., Burroughs, E. L., Fields R. & Hallenbeck, J. (2010). “Newspaper content analysis in evaluation ofa community-based participatory project to increasephysical activity”. Health education research, 25(4):656–667.
22.Hofstetter, I. (1998). “Multimedia applications for local newspapers and localInformation”. Computer Networks and ISDN Systems, 30:1223–1232.
23.Ifantidou, E. (2009). “Newspaper headlines and relevance:Ad hoc concepts in ad hoc contexts”. Journal of Pragmatics, 41:699–720.
24.Tamayo, S. C., Fernández-Luna, J. M. & Huete, J. F. (2012). “Top-N newsrecommendations in digital newspapers”. Knowledge-Based Systems, 27:180–189.