حاج کریمی، عباسعلی؛ مکیزاده، وحید؛ جمالیه بسطامی، بهتاش (1388). «بررسی ارتباط کیفیت مواجهه خدمت و وفاداری مشتریان در سازمانهای خدماتی تجاری»، چشمانداز مدیریت، (32)، ص 47-29.
حمیدیزاده، محمدرضا؛ غمخواری، معصومه (1388). «شناساییعواملمؤثربروفاداریمشتریانبراساسمدلسازمانهای پاسخگویسریع»، پژوهشنامۀ بازرگانی، (52)، ص 210-187.
سید جوادین، سید رضا؛ خانلری، امیر؛ استیری، مهرداد. (1389). «مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی»، (4)، ص 54-41.
شکاری، غلامعباس؛ رافتی، محمد (1391). «بررسیوسنجشکیفیتخدماتبراساسمدل servperfورابطۀآنباوفاداریمشتریدربانکسامان»، (88)، ص 107-98.
علیدوست قهفرخی، ابراهیم؛ کوزهچیان، هاشم؛ جلالی فراهانی، مجید؛ ترکی، مریم (1389). «بررسیومقایسةرضایتمندیمشتریانزنباشگاههایبدنسازیخصوصیو دولتیشهرتهران»، مدیریت ورزشی، (5)، ص 140-127.
علیدوست قهفرخی، ابراهیم؛ احمدی، علی (1391). «رابطةبینکیفیتخدماتورضایتمندیتماشاگراندرورزشگاههایمیزبانلیگقهرمانانآسیا»، مدیریت ورزشی، (14)، ص 47-31.
کوزهچیان، هاشم؛ گوهر رستمی، حمیدرضا؛ احسانی محمد (1388).
«مقایسۀ رضایتمندی مشتریان باشگاههای بدنسازی خصوصی و دولتی مردان شهر تهران»، مدیریت ورزشی، (1)، ص 49-37.
Allan, Y. L. S, (2004). “Customer Satisfaction Measurement Practice in Taiwan Hotels”, Hospitality Management, 23; 397-408.
Biscaia, R. Correia, A. Yoshida, M. Rosado, A. Maroco, J. (2013). “The role of service quality and ticket pricing on satisfaction and behavioural intention within professional football”. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 14(4) 301-325.
Brady, M. K., Voorhees, C. M., Cronin, J. J, Bourdeau, B. L., (2006). “The Good Guys Don’t Always Win: The Effect of Valenceon Service Perceptions and Consequences”. Journal of Services Marketing, 20 (2); 83–89.
Clemes, M. D, Brush. G. J, Collins. M. J. (2011). “Analyzing the Professional Sport Experience: A Hierarchical Approach”, Sport Management Review, 14(4); 370–388.
Gallarza, M. G., GilSaura I. G., Holbrook. M. B., (2011). The Value of Value: Further Excursions on the Meaning and Role of Customer Value. Journal of Consumer Behaviour, 10; 179–191.
Homburg, C., Koschate. N., Hoyer. W. D., (2005). “Do Satisfied Customers Really Pay more? A study of the Relationship Between Customer Satisfaction and Willingness to pay”. Journal of Marketing, 69(2); 84–96.
Howat, G, Crilley. G, McGrath R. (2008). “A Focused Service Quality, Benefits, Overall Satisfaction and Loyalty Model for Public Aquatic Centres”. Managing Leisure 13; 139– 161.
Howat, G, Assaker. Guy, (2012). “The Hierarchical Effects of Perceived Quality on Perceived Value, Satisfaction, and Loyalty: Empirical Results From Public, Outdoor Aquatic Centres in Australia”. Sport Management, 185; 1-17.
Lai. I, Wai. K. (2014). “The Role of Service Quality, Perceived Value, and Relationship Quality in Enhancing Customer Loyalty in the Travel Agency Sector”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 31(3); 417-426.
Lam, E, T.C, Zhang. J. J, Jensen, B. E., (2005). “Service Quality Assessment Scale (SQAS) : An Instrument for Evaluating Service Quality of Health-Fitness Clubs”. Management in Physical Education and Exercise Science, 9; 79-111.
Li. X, Petrick. J. F. (2010). “Towards an integrated model of loyalty formation: The role of quality and value”. Leisure Sciences, 32; 201–221.
Liu.Y, Taylor. P, Shibli. S., (2009). “Measuring Customer Service of English Public Sport Facilities”. International Journal of Sport Management and Marketing, 6 (3); 229– 252.
Mafini. C, Surujlal. J, Dhurup. M. (2013). “The relationship between job satisfaction and job loyalty among municipal sports officers”. African Journal for Physical, Health Education, Recreation and Dance, 19(1); 12-29.
Mosahab, R., (2010). “Service Quality, Customer Satisfaction and Loyalty: A Test of Mediation”. International Business Research, 3(4); 72-80.
Robinson, L. (2006).”Customer Expectations of Sport Organization”. European Sport Management Quality, (6); 64- 67.
Rundle, T, S. (2005). “Exploring Loyal Qualities: Assessing Survey-Based Loyalty”. Journal of Services Marketing, 19(7); 492–500.
Segoro, W., (2013). “The Influence of Perceived Service Quality, Mooring Factor, and Relationship Quality on Customer Satisfaction and Loyalty”. 81; 306 – 310.
Silcox, S, Soutar, G. N. (2009). “Patrons’Intentions to Continue Using a Recreation Centre: A Suggested Model”. Managing Leisure, 14(3); 177–194.
Theodorakis, N. D., Kostas, A., Tsigilis, N., Karvounis, S., (2013), “Predicting Spectators’ Behavioural Intentions in Professional Football: The Role of Satisfaction and Service Quality”. (16); 85-96.
Theodorakis. N. (2004). “Measurement of Customer Satisfaction in the Context of Health Club in Portugal”. International sports journal, 8 (1); 44-53.
Walsh, G., Evanschitzy, H., Wunderlich, M., (2008), “Identification and Analysis of Moderator Variables: Investigating the Customer Satisfaction–Loyalty Link”. European Journal of Marketing, 42 (9–10); 977–1004.
Yoshida, M, James. J. D. (2010). “Customer Satisfaction with Game and Service Experiences: Antecedents and Consequences”. Journal of Sport Management, 24; 338-361.