1.خلیل زاده، منصور، قهرمانی، مهری، قیامی راد، ، امیر (1389) ، امکانسنجیتوسعهگردشگریورزشیدراستانآذربایجانغربی، فصلنامه علوم ورزش / سال دوم، شماره چهارم، تابستان1389 ص ص:133-150.
2. زیتونلی، عبدالحمید، هنری، حبیب، فراهانی ابوالفضل (1390)، شناسایی توانمندیهای گردشگران استان گلستان، پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره 1، پائیز 1390، ص 55-58
3. کوزهچیان، هاشم، خطیبزاده، مهدی، هنرور، افشار (1390)، نقش ابعاد کیفیت خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران ورزشی، پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره 2، زمستان 1390،ص 49-51
4. فرزین محمدرضا، (1382)، گردشگری الکترونیکی و چالشهای توسعه آن در ایران، مجموعه مقالات سومین همایش تجارت الکترونیک، 385-402.
5. فرزین محمدرضا، صفری سارا (1388). شناخت نظام مدیریت مقصد گردشگری (DMS) و چالش های توسعه آن در ایران، جغرافیا و توسعه، شماره 16، زمستان 1388، ص 35-39
6. فیروز جاه، جواد، کوزه چیان، هاشم، احسانی، محمد (1388)، بررسی مهمترین جاذبه های طبیعی ورزشی موثر بر توسعه گردشگری ورزشی کشور از دیدگاه کارشناسان ورزشی و گردشگری، مدیریت ورزشی _ تابستان 67-1388، شمارة1، ص: 8.
7. قیامی راد، امیر، محرم زاده، مهرداد، (1387) رابطۀ دیدگاه مدیران ورزشی و مدیران گردشگری کشور و عوامل گردشگری ورزشی در ایران، فصلنامه المپیک، شماره 2، ص 33-35
8. محرمزاده، مهرداد (1388)، مدیریت گردشگری ورزشی، انتشارات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، چاپ اول، ص 120-131
9. هنرور، افشار(1386) عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران، فصلنامه المپیک، شماره 4. ص 20-22
10. Andueza & Miranda, (2005). The role of sport tourism destination chosen bytourists visiting Spian, Journal of Sport Tourism, 10(2), PP: 143-145.
11. Buhalis, D (2000), information technologies as a strategic tool for economic, cultural and environmental benefits enhancement of tourism at destination region, progress in tourism and hospitality research 3 (1): 71-93.
12. Buhalis, D, (2003), E-Tourism, Information Technology for Strategic tourism management. Pearsion Education, International Journal of Tourism Management, Vol. 20 No. 3, 2003, pp: 280-309. Emerald Group Publishing Limited, pp: 1044-4068.
13.Chen, C. MLee, H. Chen, S. H, Huang, T. H (2011), “Tourist behavioralintention to servicequality and customer satisfaction in Kinmen National Park,Taiwan”, International Journal of Tourism Research, 13, PP: 416-432.
14. Cho. M (2008): The strength of motivation and physical activity level during leisure time among youth in South Korea, Youth sand Society, Vol. 35, pp: 480–494.
15. Falkner, M (2009), balanced scorecard for destination managementsystems, PhD thesis, University of Sherbrook.pp:100-112
16. Kozak, M (2005), Competitive analysis of motivation by nationality and destination, tourism management, European Journal of Personality and sport psychology, Vol, 23, PP 22-32.
17. Kurtzman, J.; Zauhar, J (2005), the Emerging Profession- Sport Tourism Management, An inductive study of managers, Journal of Sport Tourism, vol: 10, pp: 3-14.
18. Mahony, D.F & Howard, D, R (2012). The impact of information telecommunication technologies on tourism distribution channels: implications for the small and medium-sized tourism enterprises’ strategic management and marketing, PhD thesis, University of Surrey, Vol 15, pp: 21-25.
19. Mill. P & Morissons. A (2000),
the tourism system hunt publishing company, Dubuque, Iowa: an empirical study in Egypt,
International Journal of Sport, pp: 108-110.
20.Presenza, A; Sheehan, L; Ritchie, B, (2008), towards a model of roles and activitiesof destination management organizations, International Journal of Information technology, pp: 107-110.
21. Richie, J. R. B, & Crouch, G. I, (2003), the competitive destination: A sustainable tourism perspective, Wallingford, UK: CABI Publishing, Journal of Applied tourism activity, Vol: 80, pp: 21-23.
22. Rainer, A. Klein, S. Kahn, C(2010), Electronic marketing in tourism, Institute for Informational Management, University of st.Gallen, Dufourstr, 54 CH, International Journal of tourism, Vol 18, PP: 98-110.
23.Sangyoon, park & Tahee ,Kim (2010), Residents’ perception ofhosting the Winter Olympic Games, (NASSM) Conference, Western Journal of Sports Behavior, Vol: 72, pp: 162-179.
24. Uantkad. R (2000), Building confidence, Electronic Commerce and development, Journal of Sport Tourism, Vol: 20, pp: 105-122.
25. Yamagushi, Y (2010), sport tourism, sport volunteer and sport for all, journals of Asian sport for all, PP: 29-36.