1.اسماعیلی، محسن، طالبپور، مهدی، 1386، بررسی و اولویتبندی و ارزشیابی ابعاد مربیگری در تیمهای ورزشی دانشگاههای کشور، پژوهش در علوم ورزشی، شماره 16، صص 106-92.
2.تاجیک، علی، 1389، معیارهای انتخاب مربیان تیمهای ملی تکواندو، پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، صص 45-20.
3.تبریزی، رضا، 1381، اولویتبندی بعضی از ویژگی های مربیان از دیدگاه مربیان و کشتی گیران سطح ملی کشور، نشریه حرکت، شماره 11، صص 131-119.
4.حسینینسب، داوود، 1372، معرفی شاخصهای آموزش عالی، فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارة 2، تابستان، 37-19.
5.حمیدی، مهرزاد، معماری، ژاله، حمیدی، محسن، 1390، ابعاد ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور ارائه مقیاس اندازهگیری، پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، شمارة 2، 68-49.
6.دهقان قهفرخی، امین، 1389، ارزیابی عملکرد مربیان تیمهای ملی والیبال با استفاده از بازخورد 360 درجه، پایاننامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، 60-15.
7.رمضانینژاد، رحیم، رضایی صوفی، مرتضی،خسروی اقدام، آذر، ملایی، مینا،1392، مقایسه شاخصهای عملکرد مربیان از دیدگاه کارشناسان، ورزشکاران و مربیان ورزشی شهرستان رشت، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 17، صص 214-119.
8.روحانی، میثم، رمضانی نژاد ، رحیم، طالب پور، مهدی، بنار، نوشین، 1392، بررسی شاخصهای ارزیابی عملکرد مربیان باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره دوم، شماره دوم، صص 48-35.
9.شفیعی، محسن، گودرزی، محمود،1386، طراحی و تبیین معیارهای انتخاب مربیان تیمهای ملی شنا، شیریجه و واترپلو از دیدگاه مربیان این رشته، نشریه حرکت، شماره 32، صص 36-19.
10.طالب پور، مهدی، 1384، تدوین نظام نظارت و ارزیابی برنامه ها و فعالیتهای تربیت بدنی و ورزش دانشگاههای کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، 156-1.
11.فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، 1390، آمار انتشار یافته از کمیته آموزش و پژوهش والیبال،
www.
http://iranvolleyball.com
12.قورچیان، سید مصطفی، خورشیدی، عباس، 1379، شاخصهای عملکردی در ارتقای کیفی مدیریت نظام آموزش عالی، انتشارات فراشناختی اندیشه، تهران، 48-13.
13.کهندل، مهدی، امیرتاش، علی محمد، مظفری، سید امیر احمد، 1381، تعیین و اولویت بندی معیار های انتخاب مربیان تیم های ملی در چند ورزش گروهی، فصلنامه المپیک، سال دهم، شماره 1و 2 (پیاپی2)، بهار و تابستان، صص 29-17.
14.مرادی، صفیه، 1380، ارتباط بین عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کارایی درونی رشته آموزش ابتدایی ورودیهای 1373 تا 1376 دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد جنوب، شهر ری و کرج، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، 52-18.
15.مرکز مطالعات و تحقیقات و ارزشیابی آموزشی، 1385، ارزیابی کلان عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس شاخصهای اختصاصی 1383-1380، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 160-20.
17.میرسپاسی، ناصر، 1386، پژوهشی تحلیلی در زمینه ارزشیابی کارکنان و مدیران دولتی مراکز آموزش مدیریت دولتی، مجله مدیریت دولتی، شماره6، صص 23-10.
18.نصیری، خسرو، خبیری، محمد، سجادی، نصراله، کاظم نژاد، انوشیروان، 1388، تحلیل و مدل سازی ارزیابی مربیان
تیم های ملی هندبال ایران، نشریه مدیریت ورزشی حرکت، شمارة 1، صص 140-119.
19.نوشادی، بهزاد، 1388، موفقیت در مربیگری حرفهای، چاپ اول، انتشارات زانیس، تهران، صص 105-36.
20.وحدت، بهزاد، 1386، تدوین شاخصهای ارزیابی مربیان دو و میدانی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، صص 58-14.
21.Barber, H, Eckrich, J, (1998), Methods and criteria employed in the evaluation of intercollegiate coaches, Journal of Sport Management, 12, 301-322.
22.Barron, M. (2009), First Aid and Injury Prevention Knowledge of Youth Basketball, Football, and Soccer Coaches. International Journal of Coaching Science, 3, (1), 55-67.
23.Coach selection policy & application (2009), from http://www.ottawasoccer.com
24.Coaches’ Association of British Columbia (2007), Available on:http// www.coachesbc.com.
25.Couch. Stephan (2000), Coach selection, from http:/www.Cc/.org. programs.
26.Gerver. (1992) Coaching, Winning Strategies for Individuals and Teams. Textbook, 20-80.
27.Gondi, (1998), Coach Assessment Form, available at: http//www.vemp learning.org.
28.Graham, G, (1983), A system matching game requirement with participant ability, dei giachi sport, roam.
29.Gunaratne, A. K., & J du Plessis, A. (2007), Performing management system: A powerful tool to achieve organizational goals, Journal of Global Business and Technology, 3 (1), 17-28.
30.Kelly, K. O., Angela Ang, S. Y., Chong, W. L., & Hu, W. S. (2008), Teacher appraisal and its outcomes in Singapore primary schools, Journal of Educational Administration, 46 (1), 39-54.
31.Maclean J, Zakrajseck D. (1996), Factors Considered Important for Evaluating Canadian University Athletic Coaches, Journal of sport management, 10, 446-462.
32.Maclean, J. C., Chelladurai, P. (1995), Dimensions of Coaching Performance Development of a Scale, Journal of sport management, 9, 194-207.
33.Martens, R. (2004). Successful coaching, human kinetics, Third edition. 115-170.
34.Myers, N.D., Feltz, D.L., Maier, K.S., Wolf, E.W., Reackase, M.D, (2006), Athletes’ Evaluation of Their Head Coaches Coaching Competency, Research Quarterly for Exercise and Sport, 77(1),111-121.
35.Pastor, D w, m. (1994), Employment process for NCAA female coaches, Journal of sport management, 8, 115-128.
36.Peterson, D, Nix, C.L( 2010), The Effect of the Coaches Use Humor on Female Volleyball Players Evaluation of Their Coaches, Journal Of Sport Behavior, 18(2),14-20.
37.Peng, Y and L.Mingming( 2011) , Evaluation Index System on Performance Management of Universities High-Level Wushu. Proceedings of the 7th International Conference on Innovation & management, 814-818.
38.Santos, S. (2010), Coaches’ perceptions of competence and acknowledgement of training needs related to professional competences, Journal of Sports Science and Medicine, 62-70.
39.Stenan, (2006), The evaluation of Canadian skating coaches, Text book, 214-302.
40.Williams, S. J., & Kendall, L. (2007), Perceptions of elite coaches and sports Scientists of the research needs for elite coaching practice. Journal of Sports Sciences, 25, 1577–1586.